MODA
Economia29/01/2013

Les vambes Munich es vendran als EUA i al Canadà

La companyia catalana de sabatilles esportives Munich desembarcarà aquest any als mercats dels EUA i el Canadà. Ho farà a través de botigues multimarca i del canal online.

D.s.u.
i D.s.u.

BARCELONA.Només unes setmanes després de tancar el serial familiar de Munich -amb la recuperació del control de la companyia per part dels germans Berneda Martín-, la firma de calçat esportiu de Capellades va anunciar ahir que vendrà els seus productes als Estats Units i al Canadà. Ho farà a través d'internet i de botigues multimarca, i serà la segona experiència transoceànica de l'empresa, que ja ven a Xile. Una portaveu de Munich va indicar que encara no hi ha una data tancada per a l'arribada en aquests nous mercats. "No esperarem a Nadal", es va limitar a explicar.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El desembarcament de les icòniques vambes de la X es farà en col·laboració amb un distribuïdor local, Sala USA, segons va informar en un comunicat. Actualment, Munich distribueix els seus productes a Espanya, però també en altres països, com Itàlia, Bèlgica, Holanda, Portugal, Alemanya, Suïssa, Ucraïna, Rússia i el Kazakhstan. Però la intenció dels responsables de la companyia és ampliar aquesta llista i, a més de l'anunciat aterratge als EUA i al Canadà, treballen en un pla d'exportació que té la mirada posada en Dubai, Mèxic, el Brasil, el Japó i Corea. El 2011, la companyia va facturar 34 milions, un 40% dels quals a l'estranger. Encara no hi ha dades del 2012, però es preveu que hi hagi una davallada que el 2013 es remuntarà amb les vendes a l'exterior, segons els càlculs de l'empresa.

Cargando
No hay anuncios

Aquest és el primer anunci d'ençà que Xavier Berneda i el seu germà David van recuperar el control de la firma després de ser-ne acomiadats al juliol per divergències amb les seves cosines. Fins fa dos anys, les seves cosines havien estat desvinculades de l'empresa, però es van quedar part de les accions arran de la mort del seu pare -l'oncle dels germans Berneda Martín.

Però en els mesos que van estar allunyats de l'empresa, els dos germans van continuar gestionant la xarxa de botigues pròpies de Munich (que té una vintena de punts de venda, entre establiments a peu de carrer i córners en grans magatzems). En tornar a la companyia, Xavier Berneda es va incorporar com a conseller delegat -abans era director de màrqueting- i David Berneda com a administrador.

Cargando
No hay anuncios

Fricció pel negoci 'online'

L'anunci de l'arribada als EUA a través del canal online és una victòria per als dos germans, que van haver de superar les reticències inicials del seu pare -president de la companyia- a l'hora d'apostar per la xarxa. "No veia clar això de vendre sabates per internet", reconeixia Xavier Berneda en una entrevista a l'ARA ( Emprenem del 9 de desembre del 2012). Tot i així, després de l'èxit assolit fins ara per aquest canal -la marca té més de 200.000 seguidors a les xarxes socials-, en la nova etapa de Munich internet se seguirà potenciant, amb la possible incorporació d'un conseller delegat específic per al negoci online durant aquest any.

Cargando
No hay anuncios

Als Estats Units i el Canadà, les vambes Munich es vendran en botigues de les principals ciutats (la companyia indica, de moment, Nova York i Mont-real) i en dos dels portals de venda online més importants: Amazon i Soccer.com. La companyia no ha indicat encara en quantes botigues es podran comprar les sabatilles esportives Munich.