Farmàcia

Uriach es ven el seu negoci B2B

La farmacèutica catalana traspassa la divisió al fons MCH per concentrar-se en el negoci de 'consumer healthcare'

BarcelonaUriach fa anys que va fer una exitosa aposta pel sector dels productes de consumer healthcare (naturals i que es comercialitzen sense recepta) i vol poder fer-ho sense altres distraccions. La farmacèutica catalana, propietat de la família Uriach, ha anunciat aquest dilluns la venda del seu negoci Uriach B2B (el que estava adreçat no al consumidor final sinó a altres empreses) al fons espanyol MCH Private Equity.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'acord implica la venda del 100% d'aquesta divisió, que inclou les dues plantes de fabricació de productes B2B d'Uriach Catalunya, les que tenia a Sant Fost de Campsentelles i Palau-solità i Plegamans. La divisió Uriach B2B la conformaven el negoci de noves molècules, genèrics i fabricació per a tercers. En total dona feina a uns 420 treballadors (el 30% del total de plantilla) i sumava unes vendes d'uns 75 milions d'euros, el 31% del total dels 240 milions de facturació que va tenir la companyia el 2020. "El país no perd res del teixit empresarial, ni cap lloc de treball, ni cap dret laboral", ha reiterat Oriol Segarra, conseller delegat d'Uriach. Ni Uriach ni MCH han volgut fer públic l'import amb què s'ha tancat l'operació.

Cargando
No hay anuncios

El primer executiu de la farmacèutica catalana ha explicat que la venda "culmina la transformació dels últims anys" i dona la possibilitat a Uriach de créixer en el sector del natural consumer healthcare i aspira a esdevenir líder europeu, un objectiu que ja va expressar quan ara fa uns mesos va adquirir l'alemanya Sidroga. La fabricació dels productes que feia a les plantes que s'ha venut la seguirà fent en aquests mateixos centres.

Creixement sostingut

El 2019 el 60% de la facturació de la farmacèutica catalana provenia dels productes d’autocura. Aquesta línia de negoci havia crescut durant aquell any un 24% fins a arribar als 141 milions d’euros en vendes. Marques com Aquilea, Fisiocrem, Aero-red, Biodramina o Fuca estan entre les més conegudes de la farmacèutica fundada el 1838.

Cargando
No hay anuncios

L’empresa familiar ha impulsat el seu fort creixement dels últims anys (en què ha arribat a duplicar la facturació en set anys) amb compres puntuals de companyies estrangeres. És el cas de Laborest, a Itàlia, adquirida el 2015, o de la portuguesa Theralab, comprada el 2017, que van precedir l'alemanya Sidroga, del febrer passat.