Uriach creix un 5% el 2020 malgrat la pandèmia
La farmacèutica catalana tanca la compra de l'alemanya Sidroga
La farmacèutica catalana Uriach va tancar el 2020 amb unes vendes de 240 milions d'euros, un 5% més que l'any anterior, tot i que la pandèmia va fer caure el consum en general. La companyia va aconseguir un benefici abans d'impostos i amortitzacions (ebitda) de més de 48 milions d'euros, també amb un creixement del 5%.
El conseller delegat de la companyia, Oriol Segarra, ha confirmat aquest dimarts que Uriach ha comprat la companyia alemanya Sidroga, tal com havia avançat l'ARA, per una quantitat que no ha revelat, però que suposa l'adquisició més gran que ha fet mai l'empresa catalana. Sidroga té dues fàbriques a Alemanya i presència en aquest país, així com a Suïssa i Àustria, i es dedica al desenvolupament, fabricació i comercialització de productes basats en formulacions naturals.
La companyia era propietat del family office de la família Strüngmman, que va ser fundadora de BioNtech i encara és el principal accionista d'aquesta empresa, responsable d'una de les vacunes contra el covid-19 amb Pfizer.
El conseller delegat d'Uriach ha destacat que l'adquisició permet entrar en nous mercats després de l'expansió que ja s'havia fet a països com Itàlia i Portugal, i ha reconegut que l'assignatura pendent ara per a Uriach és França. De tota manera, ha reconegut que durant el 2021 possiblement no hi haurà cap altra compra important. "Hem de digerir aquesta, però el 2022 o el 2023 ens agradaria fer alguna adquisició més. Tenim una bona posició financera i l'ambició és gran", ha indicat.
Acompliment del pla estratègic
Segarra ha destacat que l'empresa ja acumula vuit anys de creixement important i ha assenyalat que la compra del laboratori alemany s'ha fet amb recursos propis i una petita part d'endeutament, amb la qual cosa la posició financera d'Uriach és d'un balanç sòlid.
Sobre la companyia alemanya, que factura uns 60 milions d'euros anuals i té 150 treballadors, ha destacat que encaixa molt bé amb Uriach per història i estratègia, i s'ha mostrat segur que s'aconseguiran moltes sinergies comercials i permetrà a Uriach "ser rellevants a Europa" en el negoci del consumer healthcare, és a dir, complements alimentaris, vitamínics o medicaments de base natural fora de la prescripció mèdica.
La compra de Sidroga pràcticament avança en un any l'acompliment del pla estratègic d'Uriach, que tenia previst arribar als 300 milions de facturació el 2022.