Economia13/07/2016

Ulabox estrena magatzem i esprinta per repartir el mateix dia

Júlia Manresa
i Júlia Manresa

“És mentida que la gent no compri frescos per internet”, diu, convençut, Jaume Gomà, conseller delegat i fundador del supermercat en línia Ulabox. El 60% dels 60.000 clients que actualment té aquest negoci fundat a Barcelona l’any 2012 també compra fruita, verdures, carn i peix, una línia de productes que Ulabox va llançar ara fa uns vuit mesos. Precisament per la tirada d’aquesta oferta, el supermercat en línia acaba d’ampliar la seva capacitat logística amb un nou magatzem al Prat de Llobregat que es destinarà a la gestió i emmagatzematge de l’enviament dels seus productes frescos. Segons ha pogut saber l’ARA, la posada en marxa d’aquest centre logístic de 500 metres quadrats serà una de les millores que permetrà a Ulabox començar a repartir comandes el mateix dia.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fins ara, el supermercat comptava amb un magatzem de 3.500 metres quadrats a Mercabarna, on acumulen la resta de productes. Actualment, Ulabox té 13.000 referències i ven frescos amb acords amb comerços com Escofet Oliver i Fruites Antolín.

Cargando
No hay anuncios

Segons la companyia, aquest nou espai permetrà reduir un 40% el cost de l’empaquetament dels productes i la preparació de les compres. De fet, com explica Gomà, no es tracta d’un magatzem, sinó d’un hub logístic, perquè els frescos no s’emmagatzemen sinó que es mantenen en períodes de temps curts i refrigerats depenent de les comandes. Aprofitant aquest model, que Ulabox ha optimitzat a través del seu propi programari, el supermercat en línia es proposa llançar-se a la guerra del same-day delivery (repartiment al mateix dia)en uns sis mesos.

Més del doble de facturació

Cargando
No hay anuncios

Ulabox haurà tancat el 2016 amb unes vendes de 12 milions, més de dues vegades el que va facturar el 2015, quan la facturació va ser de cinc milions. També ha més que duplicat plantilla, i ara compta amb 60 treballadors a les oficines i 20 als magatzems, a més dels repartidors, que són autònoms. Però Ulabox, que ara dóna servei a tot Espanya, està en plena expansió i preveu començar la venda de productes frescos a Madrid aquest estiu, on ja té un magatzem. A curt termini, Gomà també preveu aliances amb altres petits comerços i el lloguer d’altres magatzems a l’àrea metropolitana.