La UE cedeix i accepta que els cotxes dièsel dupliquin a la carretera els límits d'emissions

L’autopista C-58 que uneix el Vallès Occidental i Barcelona des de Terrassa és de les més transitades de Catalunya.
Europa Press
28/10/2015
1 min

Brussel·lesLa Unió Europea ha cedit aquest dimecres a les pressions dels països fabricants, especialment Alemanya i Espanya, i permetrà que els vehicles amb motor dièsel que s'hagin de sotmetre als nous tests en carretera puguin duplicar el límit permès al laboratori, que és de 80 mil·ligrams d'emissions contaminants.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els països també han aconseguit que la norma no entri en vigor fins al 2020 (en el cas dels nous models) i fins al 2021 (en el cas dels nous vehicles) i no el 2016 com s'havia previst inicialment. Aquesta modificació coincideix amb l'esclat de l'escàndol de les emissions contaminants dels vehicles Volkswagen, que han fet entrar el grup alemany en pèrdues per primer cop en 15 anys.

A través d'un comunicat, l'executiu comunitari ha assenyalat que aquest acord suposa "una reducció significativa" si es compara amb les discrepàncies actuals en les emissions, que són de mitjana quatre vegades superiors al límit permès.

stats