La UE demana aclariments a CaixaBank per la pujada de comissions als caixers
Des de finals de març l'entitat cobra dos euros als usuaris que treguin diners dels caixers sense ser-ne clients
BarcelonaCaixaBank ha començat a cobrar dos euros a aquells usuaris que treguin diners dels seus caixers i no en siguin clients. Fins ara, aquest cobrament el feia el banc propietari de la targeta. Amb aquesta nova iniciativa impulsada per CaixaBank, el problema és que algunes de les entitats continuen cobrant als seus clients que acaben pagant doble perquè també els cobra l'entitat catalana presidida per Isidre Fainé, segons publica aquest dimecres 'El País'. Per aquest motiu, una comissió de serveis financers de Brussel·les ha enviat un correu electrònic a l'entitat per conèixer com funciona aquest model, segons ha pogut confirmar el Diari Ara a través de fonts de l'entitat. Al mateix temps, 'El País' afirma altres entitats com Banco Santander podrien imitar CaixaBank. De fet, des de l'entitat es confirma que "si altres bancs i caixes segueixen aquest model tindrà impacte pel sector".
Així doncs, Brussel·les s'ha posat en contacte amb l'entitat per conèixer els detalls de l'oferta, "no és cap requeriment ni una petició formal" aclareixen fonts de CaixaBank, sinó un correu elèctronic "per conèixer com fucniona el model".
L'entitat catalana és la que té més caixers, seguida del BBVA a Catalunya després de l'absorció de l'antiga CatalunyaCaixa. Per aquest motiu, aquesta nova comissió que s'aplica des de finals de març ha tingut un gran impacte entre les associacions de consumidors i els usuaris.