Economia22/08/2016

Uber s'alia amb Volvo per liderar la cursa pel cotxe intel·ligent

Ara
i Ara

BarcelonaLa rendibilitat de la plataforma de transport de passatgers amb conductors autònoms Uber es deu a dos factors: l’eficiència de l’algoritme que distribueix els viatges i el fet de no haver de fer-se càrrec dels costos laborals dels milers de xofers que treballen per a la plataforma, ja que, legalment, no són empleats seus. Per això mateix, Uber té especial interès en la viabilitat dels cotxes intel·ligents capaços de funcionar sense conductor.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per això, la plataforma tecnològica més valuosa del món ha anunciat un acord amb el fabricant suec Volvo per invertir conjuntament 300 milions de dòlars (273 milions d’euros), per crear la seva pròpia flota de vehicles 100% autònoms. L’acord passa perquè Volvo Cars fabriqui els vehicles amb la tecnologia de conducció intel·ligent d’Uber, que en seria el propietari.

Cargando
No hay anuncios

El model que desenvoluparan aquestes dues empreses començarà a provar-se amb una flota d’un centenar de vehicles en un projecte pilot a Pittsburgh, on els usuaris d’Uber que sol·licitin els seus serveis podran trobar-se aleatòriament amb vehicles amb conductor o sense, tot i que els autònoms encara comptaran amb un supervisor que controlarà el seu funcionament.

Al mateix temps, Lyft, el gran competidor d’Uber, que s’havia aliat prèviament amb General Motors per desenvolupar la seva pròpia flota de vehicles sense conductor, intenta trobar comprador, però no aconsegueix convèncer els gegants del sector com Apple, Google o el mateix Uber. Fins ara, els mitjans nord-americans han especulat amb la possibilitat que fos Uber, el seu gran competidor, qui absorbís Lyft, però cap d’aquestes empreses s’hi ha interessant oficialment.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat que Google sembla encapçalar la cursa pel cotxe autònom, aquesta setmana també ha sigut el fabricant Ford qui ha anunciat que tindrà a punt el seu propi cotxe intel·ligent i independent a finals del 2021. L’interès tant d’empreses tecnològiques com de fabricants de l’automòbil per aconseguir eliminar la figura del conductor ja es va notar en l’última edició del Mobile World Congress, on va ser un dels eixos d’innovació.