BarcelonaSi cotitzés a la borsa espanyola, ja seria la tercera empresa de l’Íbex-35. Uber, la plataforma d’economia col·laborativa que posa en contacte usuaris amb conductors, no té els mateixos problemes entre els inversors que amb els reguladors i taxistes de moltes ciutats on opera. Segons publicaven ahir diversos mitjans nord-americans, aquesta start-up amb seu a San Francisco està a punt de tancar la que seria l’ampliació de capital més gran que ha aconseguit fins ara i que la valoraria en 62.500 milions de dòlars, uns 57.360 milions d’euros. De fet, segons el Wall Street Journal, Uber ja ha aconseguit captar els 2.100 milions de dòlars d’aquesta última ronda. D’aquesta manera, la companyia ja val més diners que multinacionals històriques com Telefónica, Ford i General Motors. Inditex, l’empresa amb més valor de l’Íbex, té una capitalització de 103.629 milions.
Uber lidera el rànquing de les start-ups més valorades del món, que pertanyen a l’exclusiu club del miler de milions de dòlars. Per darrere d’aquesta plataforma, hi ha altres tecnològiques com el fabricant xinès de mòbils Xiaomi, que val uns 46.000 milions de dòlars, o la plataforma de lloguer d’habitacions i apartaments turístics Airbnb, que ronda els 25.000 milions.
Uber, que opera amb diferents serveis de conductors privats i de missatgeria a 192 països del món, té una situació especialment complicada a Espanya, on la seva aplicació UberPop (que posa en contacte conductors particulars amb usuaris) es va prohibir i on el mercat de les llicències de transport privat com les de taxi o les anomenades VTC (llicències de vehicle amb conductor) és especialment restringit. A més, Uber va llançar aquest any el seu servei de repartiment de menjar a domicili a Barcelona, UberEats, però el va tancar fa un mes.