Economia07/04/2015

Els propietaris de Port Aventura i un grup danès s'adjudiquen la major part del transport sanitari català

TSC, grup propietat de la família Bonomi, i la multinacional danesa Falck controlaran més de la meitat de les ambulàncies de CatSalut

Jordi Velert
i Jordi Velert

BarcelonaLes empreses TSC i Falck VL copen les adjudicacions del transport sanitari, donades a conèixer aquest dimarts per CatSalut. TSC, propietat des del 2011 d'un fons d'inversió de la família italiana Bonomi, ha aconseguit la gestió de les ambulàncies de Girona, la Catalunya Central i l'Alt Pirineu. A més, l'empresa que pertany als propietaris de Port Aventura s'ha adjudicat el transport sanitari a la regió del Barcelonès Nord i el Maresme, en una unió temporal d'empreses (UTE) amb el grup La Pau, que ha fracassat en el seu intent d'expandir-se cap al Vallès. La cooperativa de Badalona tenia plans d'augmentar un 50% la seva plantilla, que a hores d'ara ocupa més de 300 persones.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El segon grup que gestionarà el servei d'ambulàncies en més regions és Falck VL. La multinacional danesa, que va comprar el 2012 el veterà grup Vicente Lázaro, ha estat l'adjudicatària de les regions del Baix Llobregat i l'Hospitalet i del Vallès Oriental. A més, es repartirà amb Ambulàncies Vallès la gestió del transport sanitari al Vallès Occidental.

Cargando
No hay anuncios

La UTE Egara y Lafuente, per la seva banda, gestionarà les regions de Lleida, Tarragona i les Terres de l'Ebre, mentre que la UTE Transport Sanitari de Barcelona s'encarregarà de la regió sanitària de Barcelona i de la zona que engloba Barcelona ciutat i Montcada i Reixach. La zona de l'Alt Penedès, el Garraf i el Baix Llobregat ha estat adjudicada a la UTE amb el nom d'aquestes comarques.

El transport sanitari ha quedat repartit entre menys empreses que el 2006, quan es va celebrar l'anterior concurs públic. Llavors es van repartir trenta lots, ja que es dividia el transport urgent i la modalitat no urgent, i 15 empreses van aconseguir algun contracte. Aquest any, CatSalut ha potenciat la concentració del sector i només s'han repartit 13 lots, amb un valor total de 2.556 milions d'euros.