FINANCES

TSB apuja l’interès dels comptes més populars per frenar la ira dels clients

El ‘Sabadell britànic’ crida experts d’IBM per posar fi al caos informàtic

Gratacel londinenc on TSB té la seu.
Quim Aranda / Albert Martín
27/04/2018
3 min

Londres / BarcelonaTSB, el banc britànic filial del Sabadell, va decidir ahir apujar dos punts la rendibilitat que ofereix als clients del seu popular compte Classic Plus, del 3% al 5% -un interès molt rellevant, si més no nominalment-, en un intent d’evitar la possible fuita de clients a altres entitats arran del caos informàtic en què està immersa l’entitat des del cap de setmana passat. Un fuita, però, que, si fem cas de les xarxes socials i els comentaris publicats a les edicions en línia de la premsa britànica, ja ha començat. El compte Classic Plus reporta interessos a partir d’un saldo de 1.500 lliures.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La mesura la va anunciar ahir al matí el conseller delegat, Paul Pester, per fer front al caos que ha generat la migració de 1.300 milions d’arxius de l’antic sistema informàtic del TSB -el mateix del grup Lloyd’s, al qual pertanyia-, a la plataforma Proteo4UK, que hauria de permetre una integració total amb el banc mare de Catalunya.

Decisions d’emergència

Els problemes tecnològics, però, han impedit un funcionament normal de les operatives per internet i l’aplicació mòbil des del cap de setmana. Ahir molts clients continuaven tenint dificultats. Es calculava que només hi tenien accés el 50% dels clients de la web.

Per intentar sortir del caos, dimecres a la nit la direcció de TSB i la presidència del Sabadell van acordar que a partir d’ahir a les 8 del matí un grup d’experts d’IBM es farien càrrec de la resolució, segons va anunciar Pester en diverses compareixences davant els mitjans de comunicació britànics. Aquest canvi de mans implica, a la pràctica, l’acceptació que la tasca de desenvolupament de la nova plataforma fet a Catalunya -a un preu molt més barat del que hauria costat al Regne Unit, i tot i així ha costat 82 milions d’euros- no ha estat prou satisfactòria.

Contradiccions

D’altra banda, durant la presentació de resultats del primer trimestre, ahir a Barcelona, Jaume Guardiola, conseller delegat del Sabadell, va minimitzar els danys de la crisi de TSB i va assegurar que el banc “funciona amb total normalitat”. Declaracions que topaven amb les de Pester, que a BBC Radio 4 deia, al matí: “Quatre dies després d’haver llançat la nova plataforma, no n’hi ha prou d’atendre només el 50% dels clients”. Posteriorment, en una entrevista amb ITV News, Pester va dir que dissabte era el termini per tenir resolt el problema.

Tot i les seves pròpies paraules, Guardiola no era tan optimista, perquè en l’acte ja referit va dir: “La solució del problema ha pres més temps del que esperàvem. Espero que la setmana vinent arribem a un estat molt proper a la normalitat”.

Mentre això no s’aconsegueix, ahir els malsons quotidians dels clients del TSB continuaven inundant les xarxes socials. Phil Rooney, un comerciant de Hereford and Worcester, a l’oest de Londres, assegurava a la BBC que havia perdut 2.000 lliures perquè li era impossible operar a través de la banca per internet.

Per això el banc ha començat a pagar compensacions a alguns clients. És el cas de Claire McAdam i la seva parella, Ian Roddie, de Glasgow, que no van poder satisfer a temps el càrrec de la targeta de crèdit. TSB els ha reemborsat 15 lliures d’interessos i 40 per les molèsties. Guardiola va anunciar aquesta decisió explicant que el cost final d’aquestes indemnitzacions “no serà una gran quantitat”.

stats