TSB crea un grup especial d'experts d'IBM per intentar solucionar el caos informàtic, que s'arrossega des de fa sis dies

El conseller delegat Paul Pester acorda amb el Sabadell prendre el control sobre la plataforma

Missatge de la web de TSB sobre l'estatus dels diferents serveis del banc, tal i com apareixen el matí de dijous
Quim Aranda
26/04/2018
2 min

LondresTBS, el banc britànic filial del Sabadell, ha creat un "grup global" d'experts d'IBM per intentar resoldre el caos informàtic que experimenta des del cap de setmana. Ho ha anunciat aquest dijous al matí el conseller delegat del banc, Paul Pester, en una entrevista al programa 'Today', de BBC 4 Radio, i també durant l'anunci de presentació de resultats del primer trimestre de l'any, que ha registrat una caiguda abans d'impostos de 30 milions de lliures. "L'equip d'experts que comença a treballar a Bristol, Londres i arreu del Regne Unit m’informaran directament a mi fins que ho aconseguim arreglar", ha assegurat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fins a dos cops Pester ha carregat la responsabilitat del fiasco a les oficines del Sabadell a Catalunya, des d'on s'ha dirigit el procés de migració d'arxius de l'antiga plataforma informàtica de Lloyd's –grup a què el Sabadell va comprar el banc britànic el novembre del 2015– a la nova, Proteo4UK, creada 'ad hoc' per al TSB, per integrar-la així amb l'operativa de la casa matriu. “Vaig parlar ahir al vespre amb el president del Sabadell i vam acordar que des de les vuit d’aquest matí jo prendria el control directe sobre la plataforma”, ha dit a Radio 4.

Minuts després, en un altre programa a BBC Radio 5, a Pester li preguntaven: "Per què vau comentar que els serveis de TSB estaven en funcionament si per a molts clients no era gens clar?" La resposta del conseller delegat ha sigut que "el proveïdor tecnològic de TSB va dir que s'havia solucionat; clarament no era el cas". Pester ho havia assegurat en una piulada dimecres a la matinada.

Ha admès el fracàs sense pal·liatius: "Quatre dies després d’haver llançat la nova plataforma, atendre només el 50% dels clients no és suficient. He pres el control sobre la plataforma i m’asseguraré que en traurem l’entrellat”, ha repetit.

Paul Pester també ha garantit que el banc renunciarà a carregar comissions per descoberts i altres despeses als seus clients minoristes i petits empresaris durant el mes d'abril. A més, el banc també ha decidit elevar els tipus d'interès del seu popular compte Classic Plus del 3% al 5%, en un intent d'evitar la possible fuita de clients a altres entitats.

Aquest dijous al matí els problemes continuaven per als clients, i els missatges de queixa es multiplicaven a les xarxes socials.

stats