Comerç
Economia24/11/2021

Tropic Feel accelera el pas de la venda online a la botiga física

Un premi permet a la 'start up' obrir un establiment al centre comercial La Maquinista

BarcelonaUn premi ha sigut la palanca per accelerar uns plans que ja estaven previstos. La start-up catalana Tropic Feel, coneguda per les seves sabatilles totterreny per als viatges, obrirà una botiga física al centre comercial La Maquinista de Barcelona, després de guanyar el guardó d'Unibail-Rodamco-Westfield, l’empresa propietària d’aquest centre comercial i de 85 més a Europa i els Estats Units. El premi consisteix en 200.000 euros que s’han de fer servir per al lloguer d’una botiga de fins a 300 metres quadrats en un centre comercial del grup. El conseller delegat i cofundador de Tropic Feel, Alberto Espinós, assegura que el premi permet agilitzar el seu full de ruta. “Havíem pensat obrir una botiga física el 2023; ara, amb el premi, accelerem i esperem arribar al 2024 amb almenys cinc obertures”, explica a l’ARA.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fins ara la companyia només ha venut a través del canal online, però obrir establiments físics ja formava part dels seus plans per “estar a prop de la comunitat" que han creat i perquè “un 70% de les vendes del comerç encara es fan al carrer, són offline”, assegura Espinós, malgrat que reconeix que la pandèmia ha impulsat el comerç electrònic.

Cargando
No hay anuncios

La companyia va néixer durant un viatge al sud-est asiàtic el 2017 i va posar en marxa l'activitat el 2018 amb un model de sabatilla multiús per viatjar. La idea va tenir una bona recepció perquè unes 26.000 persones van participar en una campanya de crowdfunding en què es van recaptar 2,1 milions d’euros. L’empresa va anar creixent i amb 50.000 parells de sabates venudes ja donava feina a una vintena de persones. Però va arribar la pandèmia. “El març i l'abril de l’any passat van ser molt complicats”, explica Espinós. Quan les restriccions es van relaxar, però, “la gent tenia moltes ganes de sortir”, encara que potser no per fer viatges a l’altra punta del món.

Nous productes

El cert és que el negoci va remuntar i el 2020 Tropic Feel va tancar amb 6,6 milions d’euros de vendes i un creixement del 70%. El 2021 esperen doblar aquesta xifra, gràcies en gran part a la bona acollida dels seus productes a mercats com els Estats Units o Alemanya. Més enllà de la venda física, la companyia també vol diversificar el producte. Ja ha inclòs en el seu catàleg una motxilla per a viatgers i prepara el següent pas: jerseis, jaquetes i pantalons.