Comerç

Tret de sortida a les rebaixes

El sector espera que el gruix de les vendes es concentri en els primers quinze dies

BarcelonaEl comerç ha donat aquest divendres al matí el tret de sortida a les rebaixes d'hivern. El sector, que confia que es mantindrà el bon ritme de vendes registrat durant la campanya de Nadal, espera que el gruix de la facturació es concentri sobretot en les dues primeres setmanes de l'any.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per exemple, l'associació catalana de l'empresa familiar del retail Comertia confia que les rebaixes d'aquest 2022 es tancaran amb un increment del 9,6% de les vendes respecte a les del 2020, les últimes abans de l'esclat del coronavirus. El conjunt de patronals encara amb bones perspectives aquest nou període de descomptes, tot i que esperen que serà curt.

Cargando
No hay anuncios

A escala estatal, la Confederació Espanyola de Comerç (CEC) augura una arrancada "breu però intensa" de les rebaixes. "La liberalització dels períodes de rebaixes ha provocat que es desvirtuï el concepte original", ha lamentat en un comunicat el president d'aquesta patronal, Rafael Torres. I afegeix: "Ara es fan descomptes tot l'any, i això repercuteix en les campanyes de rebaixes, que tenen un efecte escuma, ràpid però molt breu".

Cargando
No hay anuncios

La CEC estima que la campanya de Nadal s'ha saldat amb una facturació un 15% inferior a la del 2019, una dada pitjor que les previsions inicials, que la situaven un 10% per sota.

Nadal positiu a Catalunya

Per contra, el comerç català ha tancat la campanya nadalenca amb bones sensacions, malgrat les noves restriccions aprovades per la Generalitat, que limiten al 70% l'aforament de les botigues, tot i no arribar tampoc en la majoria de casos a les xifres del 2019. No obstant això, a Catalunya tant grans cadenes i centres comercials com les empreses més petites del sector asseguren haver superat els nivells del 2020, quan la tercera onada de la pandèmia va reduir molt l'activitat durant les festes.

Cargando
No hay anuncios

En alguns casos, però, els ingressos d'aquest Nadal sí que s'han arribat a situar per damunt dels nivells prepandèmia: Comertia va anunciar un augment del 5,3% de les vendes al desembre en comparació amb el mateix mes del 2019. L'alimentació, els complements i productes de la llar i l'oci van ser els sectors més beneficiats per les pujades, mentre que la restauració va ser el que més va patir, amb una caiguda de la facturació del 16% respecte a dos anys enrere. La limitació de l'aforament, que en el cas de restaurants i bars era del 50%, el toc de queda en molts municipis i l'elevat ritme de contagis van comportar l'anul·lació de moltes reserves en un dels moments de més activitat del calendari.

De cara al gener i a la setmana de Reis, però, les previsions de Comertia no són tan optimistes. Encara sense dades reals, l'associació estima una reducció del 4,7% dels ingressos respecte a fa dos anys que esperen compensar justament amb les rebaixes que s'inicien aquest divendres.