Tres noms catalans entre els finalistes pel nou totterreny de Seat

Aran, Abrera i Tarraco estan entre els nou topònims triats entre més de 10.000 propostes

El president de Seat, Luca de Meo (dreta), el vicepresident d'R+D, Matthias Rabe (centre) i el cap de disseny, Alejandro Mesonero, durant la presentació de l'Ateca. SEAT
Natàlia Vila
28/07/2017
2 min

BarcelonaSeat va acotant quin serà el nom del seu nou model, el totterreny que es posarà a la venda l'any que ve. L'automobilística, que fins ara mai ha batejat cap dels seus models amb un topònim català, ha triat 3 noms de la geografia catalana entre els 9 finalistes per a aquesta iniciativa: es tracta d'Aran, Abrera i Tarraco. Els altres 6 noms finalistes són Alborán, Aranda, Ávila, Donosti, Tarifa i Teide.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia ha fet la primera selecció entre les 10.130 propostes que han fet arribar els ciutadans. Els 9 noms han superat ja tres rondes diferents definides per la companyia, en les quals han participat experts de l'automobilística, una agència externa especialitzada en 'naming' i una altra d'experta en propietat industrial i intel·lectual.

Tal com ja va avançar l'ARA, Seat fa tres dècades que té registrat el nom d'Aran a l’Oficina Espanyola de Patents i Marques, segons consta a l’arxiu d’aquest organisme. 31 anys -i 13 models batejats amb topònims- després, la companyia encara no l’ha fet servir. Fa uns mesos l'automobilística va decidir obrir al públic la tria del nom del pròxim model, que podria ser el primer amb un nom català.

La companyia anunciarà els 3 últims finalistes al setembre, al Saló de l'Automòbil de Frankfurt, i a partir d'aleshores els ciutadans podran votar fins al dia 25 del mateix mes. Seat anunciarà el nom definitiu abans del 15 d'octubre.

L'automobilística assegura que fins ara la tria dels noms s'ha basat en valors de marca, criteris lingüístics i legals. A la següent fase, que reduirà els noms de 9 a només 3, el mètode es basarà en 'focus groups' als seus principals mercats i tests en diversos països.

El president de la companyia, Luca de Meo, ha explicat que "els números d'aquesta campanya parlen per si sols": "Estem molt satisfets amb els resultats de la iniciativa, que ha aconseguit mobilitzar més de 130.000 persones de 106 països i tornar a connectar la marca amb la societat espanyola".

Resultats econòmics històrics

La firma, filial del grup Volkswagen, va presentar resultats aquest dijous. La companyia va registrar uns beneficis de 130 milions d'euros durant el primer semestre del 2017, la millor dada en un primer semestre de la història de la companyia.

Aquests resultats també suposen un fort augment dels guanys respecte al mateix període de l'any passat. Durant els 6 primers mesos del 2016 Seat va guanyar 93 milions d'euros, un 41% menys que ara. La companyia diu que l'augment es deu a la dinàmica positiva en què es troba la marca en termes financers. A més, la firma també assegura que "s'està entrant en una fase de creixement per avançar al següent nivell".

stats