Una 'start-up' de viatges catalana rep 132 M€ per créixer als EUA

TravelPerk, amb seu a Barcelona, capta la inversió més gran de la seva història en temps de pandèmia

Avi Meir, conseller delegat de TravelPerk.
2 min

BarcelonaAmb les restriccions a la mobilitat per contenir la pandèmia, bona part de les empreses s'han acostumat a canviar les reunions en persona –molt sovint després d'agafar un tren o un avió– per trobades davant de la càmera de l'ordinador. El sector dels viatges de negocis s'ha ressentit greument d'aquesta situació, però empreses com TravelPerk encara fan creure els inversors que la indústria pot ressuscitar. La start-up amb seu a Barcelona ha anunciat aquest dijous una nova ronda de finançament de 160 milions de dòlars (gairebé 132 milions d'euros), la més gran que ha tancat fins ara, per impulsar el seu creixement, sobretot als Estats Units.

L'operació l'ha liderat el fons de capital risc britànic Greyhound Capital, però també hi han participat inversors que ja eren al capital de l'empresa. Amb l'impacte del primer confinament domiciliari, TravelPerk va aplicar un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) a la majoria dels seus prop de 500 treballadors. Tot i així, la companyia insisteix que de moment ha superat la pandèmia sense acomiadaments i que en aquests moments està contractant "activament". De fet, espera ampliar l'equip a mesura que el sector dels viatges torni a créixer a finals del 2021 i al llarg del 2022.

Per què un fons d'inversió posa diners en una empresa de viatges en plena pandèmia? "Estem segurs que el sector dels viatges de negocis remuntarà i prosperarà en els pròxims anys. També creiem que la gent necessitarà, més que mai, una plataforma com la de TravelPerk amb un inventari ampli i que s'integra amb altres eines de l'empresa", explica Pogos Saiadian, soci de Greyhound Capital. La companyia no dona xifres sobre la facturació de l'últim any, però assegura que entre el desembre del 2019 i el del 2020 va duplicar el nombre de clients.

Nous productes i serveis

"Els viatges de negocis sempre seran necessaris, encara que la situació de l'any passat hagi canviat per complet les expectatives de les empreses i les seves preferències a l'hora de viatjar", insisteix Avi Meir, cofundador i conseller delegat de TravelPerk. La companyia –que ha rebut 259 milions de dòlars en finançament des del seu naixement– s'ha concentrat l'últim any en afegir nous productes per adaptar el seu model de negoci al context de la pandèmia. "La seguretat, la sostenibilitat i l'augment de la flexibilitat han passat a ser requisits fonamentals en tots els viatges", remarca l'emprenedor.

Per exemple, TravelPerk ha incorporat una eina per rebre informació en temps real sobre les restriccions a la mobilitat pel covid-19, després de l'adquisició de la start-up de gestió de riscos Albatross. Aquest 2021 l'empresa també va fer un moviment corporatiu amb la compra de NexTravel, un competidor dels EUA, per incrementar la seva presència en aquest mercat.

stats