Tidal: l'alternativa a Spotify propietat d'artistes
Madonna, Jay Z o Daft Punk, entre altres artistes, rere la plataforma
BarcelonaEls artistes han pres la iniciativa per solucionar la crisi del model de negoci en la indústria de la música i ahir dimarts Jay Z va convocar a Nova York Madonna, Rihanna, Beyoncé i Alicia Keys, entre altres, per presentar Tidal, una plataforma de música en 'streaming' que planta cara a Spotify.
Mentre la indústria encara es lamenta per la mort del CD i els consumidors encara recorren amb freqüència al pirateig per aconseguir les cançons més escoltades, els artistes, que últimament semblen condemnats a centrar els seus beneficis en les gires de concerts i no en les vendes d'àlbums, han decidit posar en funcionament la seva alternativa a tots dos models.
Jaz Z és el cervell de l'operació, que s'ha anomenat Tidal i ofereix, per 19,99 dòlars al mes, un servei de 25 milions de cançons sense anuncis, 75.000 vídeos musicals, identificador de melodies, gestor de xarxes socials i llistes de reproducció en qualitat d'àudio sense pèrdues.
Tot això, compatible amb gairebé tots els sistemes operatius de telèfons mòbils i ordinadors, estarà disponible a 31 països i promet una qualitat de so superior als seus competidors, tot i que també s'ofereix una opció per 9,99 dòlars per a aquells que vulguin un so de qualitat convencional.
És a dir, a la batalla directa contra Spotify –plataforma que ha estat explícitament rebutjada per artistes com Taylor Swift– afegeix competència indirecta a YouTube en la qüestió de vídeos; a les xarxes socials en qüestió de proximitat amb els artistes, i a Shazam en el reconeixement de cançons que sonen a la ràdio o la televisió.
El famós raper i visionari productor va aconseguir, a més de crear aquest projecte, reunir en una mateixa sala i amb una puntualitat britànica –a les 5 de la tarda de Nova York (22.00 GMT)– els astres musicals amb agendes més atapeïdes del món.