Tesla inaugura a Barcelona el seu primer centre de servei d'Espanya

L'automobilística també té previst obrir pròximament dues botigues més a Barcelona i a Madrid

Natàlia Vila
19/09/2017

L'Hospitalet de LlobregatEl fabricant nord-americà de cotxes elèctrics Tesla ha inaugurat aquest matí a l'Hospitalet de Llobregat el seu primer centre de servei de tot Espanya. Es tracta d'un local de 1.850 m2 al districte econòmic d'aquesta ciutat, a tocar de la Zona Franca de Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'automobilística, que té la seu social a l'Estat a Barcelona, ha explicat que ha triat l'emplaçament per la seva proximitat amb el centre de la ciutat i l'aeroport del Prat. A més, aquesta obertura és la primera de les tres que la companyia té previstes, amb una botiga a Barcelona i una altra a Madrid, abans que acabi l'any.

Cargando
No hay anuncios

Al nou centre de servei de l'Hospitalet els clients de Tesla hi podran fer les revisions (recomanades anualment o cada 20.000 quilòmetres, amb un cost de 500 euros per revisió), per canviar les rodes, els parabrises o per solucionar els problemes de programari informàtic que tingui el cotxe. Tot i això, la companyia preveu que hi vindran pocs clients: "De fet, com menys clients vinguin millor, això vol dir que tot funciona correctament", ha assegurat el director general de Tesla a Espanya i Portugal, Jorge Milburn. El centre tampoc disposa de servei de xapa i pintura; per tant, els clients que necessitin una reparació d'aquest tipus hauran d'anar a qualsevol taller tradicional, sempre que sigui expert en alumini.

"La filosofia d'aquest centre de servei és fer benefici zero; no busquem guanyar diners, aquí", ha remarcat Milburn. D'aquesta manera, la companyia ha explicat que el que facturi en aquest centre -sense concretar cap xifra- es reinvertirà en el mateix centre o es destinarà a cobrir les despeses de personal.

Cargando
No hay anuncios

Vendes incipients

Tesla ha explicat que l'afluència de clients als seus tallers és baixa perquè, com que els seus vehicles estan connectats a internet, la majoria de problemes es poden solucionar amb una actualització des de casa "com si fos un telèfon mòbil" i de manera gratuïta, han explicat fonts de la companyia. A més els seus models tenen "unes 1.000 peces menys que un cotxe de combustió tradicional", fet que també redueix les visites al taller.

Cargando
No hay anuncios

A això s'hi afegeix que, de moment, les vendes a Espanya d'aquests models de luxe encara són incipients. Tot i que l'automobilística no dona xifres ni de clients que atendran al nou centre ni tampoc de vendes segregades per mercats, segons l'associació de fabricants espanyola, l'Anfac, Tesla ha venut a Espanya 215 vehicles entre gener i agost d'aquest any. Les vendes van començar tot just el novembre de l'any passat: en total, el 2016 la companyia va vendre una vintena de vehicles més a tot Espanya.

La companyia, que té 33.000 treballadors a tot el món, tampoc ha volgut detallar quants empleats hi haurà en aquest centre de l'Hospitalet de Llobregat, però ha matisat que tots seran plantilla de Tesla i que l'automobilística fa contractacions constants amb demandes a través de la seva web.

Cargando
No hay anuncios

'Omplir el dipòsit' en una nit per 12 euros

Tesla compta actualment amb una xarxa de 74 supercarregadors en 12 estacions a tot Espanya i té previst instal·lar-ne 4 més: a Sant Cugat, Saragossa, Manzanares i Granada. Entre aquests supercarregadors i els punts normals la companyia espera tenir cobertes totes les carreteres espanyoles abans que acabi l'any.

Cargando
No hay anuncios

Els clients també poden 'omplir el dipòsit' carregant el cotxe a casa, en un endoll normal o amb un endoll especial de paret que val 500 euros. Sigui com sigui, el cost de carregar la bateria oscil·la entre els 7,5 i els 12,5 euros i el temps varia en funció del tipus de carregador que s'utilitzi: amb endoll normal es carrega l'equivalent a entre 100 i 150 quilòmetres en una nit i amb un carregador de paret la velocitat augmenta fins a carregar l'equivalent a 74 quilòmetres en només una hora.