TELECOMUNICACIONS
Economia25/03/2015

Telefónica es ven la filial britànica per centrar-se en els emergents

Telefónica va tancar ahir l’acord definitiu per vendre’s la seva filial britànica O2 al grup de Hong Kong Hutchison Whampoa a canvi de 14.000 milions d’euros

Júlia Manresa
i Júlia Manresa

BarcelonaTelefónica va tancar ahir l’acord definitiu per vendre’s la seva filial britànica O2 al grup de Hong Kong Hutchison Whampoa a canvi de 14.000 milions d’euros (10.250 milions de lliures).

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta operació, que ja s’havia anunciat a principis d’any, persegueix dos objectius clars en l’estratègia empresarial de la companyia de César Alierta. D’una banda, els fons aconseguits amb la venda es destinaran principalment a reduir el deute per situar-lo per sota dels 43.000 milions. En el tancament del 2014 el deute net de la companyia va superar els 45.000 milions.

Cargando
No hay anuncios

De l’altra, la compra d’O2 per part de Hutshison també permetrà a la companyia que presideix César Alierta afrontar amb més solvència altres adquisicions en països emergents. De fet, aquesta mateixa setmana Telefónica té previst tancar la compra de la brasilera GVT. Les filials en països de l’Amèrica Llatina són molt més rendibles per al grup d’Alierta. L’any 2012, per primer cop, aquestes filials -Vivo al Brasil, Movistar a l’Uruguai i altres companyies del grup de telecomunicacions a Xile, el Perú o l’Argentina- van aportar més ingressos que les europees, inclosa la matriu espanyola. Per contra, en els primers nou mesos de l’any passat, els ingressos de Telefónica al Regne Unit es van reduir un 0,8%.

Amb aquesta operació, Hutchison fusionarà Three amb O2 i es convertirà en líder en telefonia mòbil al Regne Unit, amb més de 30 milions de clients. A mitjans de l’any 2013, Telefónica ja va vendre al grup xinès la seva filial a Irlanda, que també operava sota el nom O2, per 850 milions d’euros.

Cargando
No hay anuncios

El grup d’Alierta va adquirir la companyia britànica el 2005. Aleshores, aquesta va ser la compra més important d’una empresa espanyola a l’estranger, per un total de 26.000 milions d’euros.