Tecnologia

Walmart surt d'un dels gegants xinesos del comerç online

La cadena nord-americana es desfà del 10% que controlava de JD.com

ARA
2 min
Imatge d'arxiu d'un cartell de la cadena nord-americana de supermercats Walmart

BarcelonaWalmart ha reduït la seva participació en el gegant xinès del comerç electrònic JD.com a zero, ja que se centrarà a partir d'ara a expandir les seves pròpies marques al país asiàtic. Segons explica el Financial Times, el grup nord-americà, que és el minorista més gran del món, va revelar en una presentació a la Comissió de la Borsa i els Valors dels Estats Units que s'havia desfet del gairebé 10% que controlava de JD.com. En total, posseïa 289 milions d'accions el 31 de desembre de l'any passat, valorades en uns 4.000 milions de dòlars.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Justament JD.com va dir per separat que havia gastat 390 milions de dòlars en recomprar les seves pròpies accions en una transacció realitzada dimecres. Les accions de la companyia, que cotitza a la borsa de Hong Kong, van caure fins a un 12% en les primeres hores de negociació. Walmart va adquirir per primera vegada una participació en la plataforma xinesa de comerç electrònic el 2016, a canvi de la venda a JD.com del seu propi portal al país asiàtic, Yihaodian. Aquell mateix any gairebé va duplicar la seva inversió.

Durant aquest temps totes dues empreses han seguit col·laborant, però com explica el rotatiu britànic, JD.com s'ha enfrontat a una creixent competència de comerç electrònic a la Xina per part de rivals com Pinduoduo o Alibaba. Segons analistes de Goldman Sachs, ha deixat de ser la segona plataforma d'e-commerce del país. Durant el segon trimestre els ingressos de JD.com van augmentar un 1% respecte a l'any anterior. "Walmart va invertir fa gairebé 10 anys quan JD.com i el mercat de comerç electrònic estaven creixent molt ràpidament", explica al Financial Times el responsable del think tank tecnològic xinès Haitun, Li Chengdon. "L'aposta els va permetre aprendre de JD. Ara ho estan fent bé sols a la Xina, de manera que el valor estratègic de la participació ha acabat".

Walmart s'ha centrat cada cop més a crear el seu propi negoci a la Xina, amb els seus magatzems Sam's Club, que han guanyat popularitat entre els compradors exigents i estalviadors del país. Les vendes del grup a la Xina van créixer un 16%, fins als 17.000 milions de dòlars en el seu darrer exercici financer, que va acabar el 31 de gener, tot i que aquest mercat va contribuir en menys del 4% de les vendes totals. La venda de les accions de Walmart es produeix després que l'altre soci important de JD.com, el grup de xarxes socials xinès Tencent, es desfés de gairebé tota la seva participació del 17% al grup el 2022.

stats