Mobile World Congress 2024

Quadern del Mobile: El comptador de manifestants definitiu

Ericsson, NTT DoCoMo i Huawei presenten innovacions trencadores al saló barceloní

BarcelonaEricsson i el recompte de targetes SIM. Fa un any que la GSMA va presentar la iniciativa Open Gateway perquè les operadores posin a disposició dels creadors d’aplicacions –cobrant, és clar– determinades dades operatives de les seves xarxes. Ja s’hi han adherit 47 grups de telecos, que representen 239 xarxes i cobreixen el 65% de les línies mòbils del món. Els usos més habituals tenen a veure amb les funcions de telefonia: la comprovació de validesa d’un número per part d’un restaurant abans d’acceptar una reserva de taula, o l’avís de canvi recent de targeta SIM per reduir el frau en transaccions bancàries. Altres companyies ofereixen el servei de geolocalització per mitjà de les seves antenes. Però a l’estand d’Ericsson he trobat una altra funció prometedora d’Open Gateway: el recompte de targetes SIM actives en un moment i lloc determinats. Ho promouen per mostrar diferents anuncis digitals en les pantalles d’un recinte segons l’índex d’ocupació, però als catalans ens hauria anat de perles fa uns anys per comptar manifestants i acabar amb la tradicional discrepància entre les xifres dels convocants i les de la Guàrdia Urbana. Llàstima que ara ja només surten al carrer quatre gats.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Un sintetitzador de sabors. L’estand de l’operadora japonesa NTT DoCoMo –gairebé 90 milions de línies de mòbil, més que qualsevol d’Europa– sempre mereix una visita. Aquest any hi pots acaronar virtualment un gos i passejar-lo per un bosc igualment virtual, notant com l’animal t’estira gràcies als sensors hàptics que t’has de posar. A l’espai Feel Tech Bar pots respondre un qüestionari de 25 preguntes sobre les teves preferències gustatives i un dispensador et prepara un beuratge al teu gust combinant cinc sabors bàsics. El suposat objectiu és que puguis experimentar quin gust tenen els aliments que surten a la pel·lícula que mires, al llibre que llegeixes o els que la teva parella prepara a la cuina de casa abans que hi arribis. La companyia també explica els seus desenvolupaments de cara a la futura 6G, però per veure el primer "mòbil 6G" al MWC cal anar a l’estand de l’esmentada Ericsson, en el qual l’exposen en el seu estat actual, que té la mida d’una rentadora carregada en un transpalet elèctric. Encara tenen fins a finals de la dècada per miniaturitzar-lo fins que càpiga a la butxaca.

Cargando
No hay anuncios

Internet amb suplement per a influencers. L’immens estand de Huawei al pavelló 1, com els dels seus rivals Ericsson i Nokia, té una zona d’accés restringit on les operadores poden conèixer quines tecnologies els ofereix l’empresa per a les seves xarxes. En el cas de la xinesa, alguns dels expositors especifiquen quin percentatge d’increment en l’ARPU –la factura mensual per cada usuari, que és l’indicador que més interessa en aquesta indústria– han obtingut les companyies que ja han adoptat aquell producte: per exemple, un 25% més entre els clients de FTTR, o fibra òptica fins a cada habitació de la llar. També hi ha el cas de la teleco tailandesa AIS, a qui es pot contractar per un dòlar i mig un reforç prioritari de la connexió 5G durant les tres hores que dura la seva emissió. Pensat per als influencers i youtubers, però sobretot per als usuaris de Shopee, la plataforma de comerç electrònic en la qual alguns orientals es passen llargues estones explicant en directe la samarreta o les sabatilles que s’acaben de comprar en qualsevol botiga del món, inclosos alguns centres comercials de Barcelona.