Parlem preveu tancar l'any facturant 50 M€ i entrar en beneficis el 2025
La teleoperadora inaugura la seva nova seu a l'edifici de la Cambra de Barcelona
BarcelonaA les portes de complir una dècada des de la primera trucada, Parlem Telecom s'apropa als beneficis. Durant el darrer any i mig, la companyia de telecomunicacions ha aconseguit capgirar els seus comptes –en gran part gràcies a aparcar el seu negoci d'energia– i preveu tancar el 2024 amb més de 50 milions d'euros de facturació, un 13% més que l'any anterior, i pràcticament doblar l'ebitda (benefici brut), fins als 5,75 milions d'euros, i es prepara per assolir el benefici net a finals del 2025.
Així ho han explicat el president de Parlem, Ernest Pérez-Mas, i el seu conseller delegat, Xavier Capellades, en el marc de la inauguració de la seva nova seu, que, tal com va avançar l'ARA, serà a l'edifici de la Diagonal de la Cambra de Comerç de Barcelona. Aquestes instal·lacions també compten amb una botiga d'atenció al client a peu de carrer, on també se celebraran esdeveniments empresarials, culturals i esportius. A més, la companyia ha anunciat que "a finals d'aquest mes, el 5G ja estarà disponible per a totes les marques comercials de Parlem", tot i que molts dels clients ja tenen l'opció als terminals de manera gratuïta.
El grup preveu seguir creixent a un ritme accelerat els pròxims mesos per consolidar-se a Catalunya i al País Valencià, on opera sota la marca Aproop. Alhora, fa també prop d'un any i mig que Parlem és present a Galícia amb la marca Toxo, i no descarta seguir-se obrint a la resta d'Espanya i altres països, segons ha apuntat Pérez-Mas. "Estic mirant altres llocs d'Europa on puguem aterrar", ha explicat, alhora que s'ha mostrat partidari de, primer, demostrar que la seva proposta funciona al País Valencià i a Galícia. En aquesta línia, Capellades ha assegurat que "el focus és ser líder de mercat a Catalunya i al País Valencià", i aquesta és la seva "obsessió els pròxims 12 o 24 mesos".
La complexitat del mercat
Des de Parlem asseguren que els resultats són bons, i més "si es té en compte la situació del sector, amb una deflactació claríssima de preus per part de les grans teleoperadores i una pressió comercial molt forta", i han qualificat la seva posició financera de "sòlida i forta".
Capellades ha criticat que hi ha companyies que estan tendint "a l'ultra low cost", cosa que a parer seu no és honest ni transparent i està segur que hauran d'apujar els preus en el futur. Per la seva banda, Pérez-Mas ha destacat la "catalanitat absoluta i desacomplexada" de la identitat de Parlem i ha expressat la seva voluntat de recolzar la llengua, el territori i el país. De fet, la nova seu és una evidència d'aquest ADN tan marcat, amb sales amb noms com "La Patum", "La Diada" o "Sant Jordi".