Tecnologia

Musk demanda un grup d'anunciants i els obliga a tancar

El magnat carrega contra una coalició de marques que vetllen per la moderació dels continguts

ARA

BarcelonaUna coalició sense ànim de lucre formada per grans anunciants ha informat que haurà de tancar després que aquesta setmana ha rebut una demanda interposada per X (l'antic Twitter), ara propietat del magnat Elon Musk. Segons ha avançat aquest divendres el New York Times, la Global Alliance for Responsible Media (GARM) ha enviat un correu als seus membres per avisar-los que deixarà de funcionar dos dies després que l'empresari els acusés d'orquestrar un boicot contra la seva xarxa social.

Inscriu-te a la newsletter Classe mitjana, meritocràcia i les causes que defensemInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La demanda de Musk assegura que el grup d'anunciants ha infringit lleis antimonopoli en coordinar-se amb les marques per dissuadir-les de gastar els seus diners en la plataforma de missatges curts. Encara que la Federació Mundial d'Anunciants (qui impulsa GARM) va negar que la coalició hagués infringit la llei, va admetre que GARM no comptava amb els recursos financers suficients per continuar operant mentre es baralla amb X als tribunals. El seu director executiu, Stephan Loerke, va expressar en un correu electrònic que, malgrat confiar que la justícia els donarà la raó, el grup cessaria immediatament les seves operacions.

Cargando
No hay anuncios

Directius de X han celebrat la notícia del tancament de GARM a la mateixa xarxa social. “Cap grup petit hauria de poder monopolitzar el que es monetitza”, ha reclamat Linda Yaccarino, directora executiva de la xarxa social, en una publicació. “Aquest és un reconeixement important i un pas necessari en la direcció correcta. Tinc l'esperança que això signifiqui que s'acosta una reforma a tot l'ecosistema”, ha afirmat l'executiva.

Dubtes sobre l'era Musk

Aquesta disputa entre GARM i X va començar amb la compra de la plataforma per part de Musk el 2022 per 44.000 milions de dòlars. Aleshores el multimilionari sud-africà va prometre que començaria una nova era a la xarxa social, sense restriccions en la llibertat d'expressió, i va anul·lar moltes de les regles internes contra els discursos d'odi i la desinformació. Com a resposta, moltes marques van deixar de publicar els seus anuncis a X, tement que aparèixer al costat de publicacions masclistes o xenòfobes perjudiqués la seva imatge. Arran de l'adquisició, GARM va recomanar als anunciants que posessin en pausa aquesta despesa i diverses empreses importants, com CVS i Unilever, ho van fer.

Cargando
No hay anuncios

Segons la demanda presentada per X en un tribunal federal de Texas, GARM va “conspirar” amb les principals marques per “retenir col·lectivament milers de milions de dòlars en ingressos publicitaris” i evitar que es destinessin a aquesta xarxa social. Aquesta coalició va néixer, precisament, el 2019 després d'un tiroteig massiu a Christchurch (Nova Zelanda) que es va retransmetre en directe per Facebook, per exigir a les plataformes que adoptessin polítiques de moderació de continguts més estrictes.