Inversió

Mundimoto tanca una ronda de 10 M€ per consolidar-se a Europa

La plataforma de compravenda de motos de segona mà va tancar el 2022 amb una facturació de 60 milions d'euros

Josep Talavera, fundador y CEO de Mundimoto

BarcelonaMundimoto, el marketplace de compravenda de motos de segona mà, ha tancat una ronda de finançament de 10 milions d'euros. En la ronda hi han participat Mutua Madrileña i també Orilla Asset Management, una societat inversora de la família de Francisco J. Riberas, el president de Gestamp Automoció i una de les principals personalitats del món de l'automòbil a Espanya, i també han seguit els inversors que ja tenia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La plataforma, que va néixer fa tot just quatre anys, va tancar el 2022 amb una facturació de 60 milions d'euros, quadruplicant els 15 milions aconseguits el 2021. Mundimoto es posiciona així com "el marketplace online de motos més gran d'Europa", segons explica el seu cofundador i conseller delegat, Josep Talavera, en declaracions a l'ARA. "Estem molt contents de poder dir que el nostre projecte té futur i que compta amb uns socis increïbles, entre Mutua Madrileña i una de les famílies més importants en el sector de la mobilitat [Orilla Asset Management] –explica Talavera–. És cap on volem anar, buscàvem inversors estratègics per al negoci".

Itàlia, Europa i el món

La plataforma ja opera a tot Espanya i va entrar recentment al mercat italià. "Vam obrir a Itàlia fa poc i volem demostrar que tenim una companyia sòlida", explica el conseller delegat. De fet, amb els 10 milions d'inversió, la seva idea és acabar de consolidar-se a Itàlia i seguir creixent per tot Europa, i assegura, sense avançar previsions, que "les expectatives de facturació per a aquest any són molt bones".

Alhora, més enllà de l'expansió geogràfica, la companyia també utilitzarà els fons obtinguts per continuar ampliant el seu catàleg de productes –darrerament hi ha incorporat motos elèctriques noves per primera vegada–, serveis com el rènting i la subscripció o el llançament del primer marketplace de recanvis i peces de segona mà.

La clau de l'èxit

El projecte va començar com un hobby per part d'Alberto Fossas, el soci de Josep Talavera, al garatge dels seus pares. Tot va arrencar quan Fossas, que és un apassionat del món de les motos, va començar a comprar motos per Wallapop i altres plataformes i a revendre-les, posant més facilitats. Això, que era només un hobby, va agafar una dimensió inesperada. Va ser aleshores que el seu amic Josep Talavera, que ja era un emprenedor expert, va decidir unir-se al projecte i fer-lo realitat. Fossas i Talavera es van embarcar en la idea de "revolucionar el sector de les dues rodes", tal com ells ho expliquen, i quatre anys després ja facturen 60 milions.

Segons Talavera, la principal clau de l’èxit del seu creixement és el seu model de negoci: "Hem sabut digitalitzar un mercat que estava molt estancat", explica. I afegeix: "Fem la vida més fàcil al client: donem la possibilitat de portar les motos a casa seva, cosa que no fa ningú, tenim un model nou de subscripció, fem rènting, finançament... Creiem que aquest és el futur de la mobilitat". Pel que fa a l'expansió, Talavera es mostra segur que "és un model que es pot replicar de la mateixa manera a la resta de països, i que serà benvingut". Amb aquesta intenció, Mundimoto espera acabar el 2023 amb més de 25.000 vehicles venuts arreu d'Europa.

stats