Tecnologia

Milers d'empreses comparteixen amb Facebook dades personals dels usuaris

Un estudi de Consumer Reports analitza el tràfic de dades de la xarxa social

ARA
i ARA

BarcelonaCada vegada ens sorprèn menys topar amb anuncis de productes que hem buscat prèviament quan naveguem per les xarxes socials. Col·loquialment, es comenta que ens escolten per després oferir-nos allò que ens interessa, però una de les claus està en la compartició de dades entre les xarxes socials i les empreses. Un nou estudi de Consumer Reports conclou que milers d'empreses envien a Facebook dades personals dels usuaris.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'informe ha estat elaborat a partir de 709 voluntaris que van compartir arxius de les seves dades de Facebook, i Consumer Reports va descobrir que un total de 186.892 empreses havien enviat dades sobre ells a la xarxa social. De mitjana, cada participant de l'estudi va veure les seves dades enviades a Facebook per part de 2.230 empreses, tot i que aquest nombre varia en alguns participants, que arriben a tenir dades compartides per més de 7.000 empreses. 

Cargando
No hay anuncios

Totes aquestes companyies tenen una cosa en comú: s'anuncien a Facebook. De fet, així és com s'han pogut extreure les dades per a l'estudi. En accedir a l'eina Descarrega la teva informació de Facebook, els usuaris poden accedir a part de la informació sobre ells que les empreses han enviat a Facebook amb la seva eina publicitària, Ads Manager.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta eina, que s'encarrega principalment a dirigir campanyes publicitàries a una audiència molt concreta i segmentada, es proveeix d'una font de dades enorme. "Oferim diverses eines de transparència per ajudar la gent a entendre la informació que les empreses decideixen compartir amb nosaltres i gestionar com s'utilitza", va dir Emil Vazquez, un portaveu de Meta –la matriu de Facebook–, en un comunicat. 

Llistat d'empreses

L'estudi també conclou que hi ha algunes empreses que són més actives en aquesta compartició de dades. Una empresa va aparèixer en el 96% de les dades dels participants: LiveRamp, un corredor de dades amb seu a San Francisco. 

Cargando
No hay anuncios

Però també hi ha empreses conegudes a la llista. Cadenes de comerç minorista molt esteses als Estats Units –com Home Depot, Macy's i Walmart– estan entre les 100 empreses més vistes de l'estudi. També companyies d'informes de crèdit i dades de consumidors, com Experian i Neustar de TransUnion també van entrar a la llista, així com Amazon, Etsy i PayPal. Amb tot, l'estudi va trobar que només el 34% de les empreses identificades proporcionaven un enllaç a un lloc web; molts dels noms d'empreses cotitzades no eren clarament identificables, cosa que dificulta la transparència.