Meta va (gairebé) com un coet
La companyia supera les prediccions financeres però no augmenta els usuaris diaris tant com Wall Street esperava
BarcelonaMeta continua disparada. Aquesta setmana la companyia matriu de Facebook, WhatsApp i Instagram ha donat a conèixer uns altres resultats estel·lars, referents al tercer trimestre. Però les seves accions van caure fora d'horari perquè el grup no va augmentar els usuaris diaris tant com Wall Street havia previst, segons informa The Guardian.
Les expectatives dels analistes pronosticaven un augment del 18% interanual de les vendes, unes previsions que Meta va superar: va registrar una facturació de 40.600 milions de dòlars (37.399 milions d'euros), un 19% més. Tanmateix, el nombre d'usuaris diaris va ser inferior a les previsions dels analistes, amb 3.290 milions de "persones actives diàries", un augment del 5% però inferior als 3.310 milions previstos. "En general, aquest ha estat un bon trimestre, estic força entusiasmat amb la feina que estem fent ara", va explicar el director executiu de Meta, Mark Zuckerberg, durant la trucada de resultats, segons recull el diari britànic.
La carrera de la IA
Els resultats de la matriu de Facebook arriben en plena cursa de la intel·ligència artificial (IA), en què les grans companyies tecnològiques estan destinant molts recursos per desenvolupar els millors assistents. De fet, Meta va indicar dimecres que les despeses de capital podrien arribar als 40.000 milions de dòlars (36.846 milions d'euros) aquest any i als 50.000 milions de dòlars (46.058 milions d'euros) l'any vinent. Aquesta aposta ja està donant resultats a Zuckerberg: va dir que Meta AI va pel camí de ser l'assistent d'IA més utilitzat del món, amb més de 500 milions d'usuaris actius mensuals.
La companyia va llançar al juliol el seu últim model d'intel·ligència artificial, el Llama 3.1 405B, i a principis d'octubre va anunciar un fabricant de vídeos d'IA, Movie Gen, que pot generar imatges amb so. Tanmateix, l'empresa encara no s'està centrant en la monetització de Meta AI, segons la directora financera de l'empresa, Susan Li.
Nous productes i salut mental
Més enllà de la cursa pel lideratge en intel·ligència artificial, Meta no ha deixat de banda la part de producte. En la seva conferència anual de desenvolupadors del setembre, el gegant tecnològic va presentar un prototip d'un nou auricular de realitat augmentada anomenat Orion. La companyia també va estrenar les ulleres de realitat mixta Quest 3S.
L'altra batalla que ha d'afrontar Meta és la pressió legal pels efectes dels seus productes en la salut mental dels nens. La matriu de Facebook té una demanda presentada per desenes de fiscals generals que diu que la companyia fa que les seves plataformes siguin addictives per als adolescents. De moment Meta ha aconseguit una victòria: un jutge va desestimar una demanda que deia que l'empresa mentia sobre la seguretat dels nens a la plataforma, segons recull The Guardian.