El Tech Spirit repeteix com a cimera 'start-up' (oficialment en pandèmia)

L'esdeveniment reivindica el sector tecnològic de Barcelona com a palanca de la recuperació postcovid

El primer dia de conferència al Tech Spirit, a la Llotja de Mar de Barcelona.
2 min

BarcelonaEl 2020 la primera edició del Tech Spirit va idear-se en temps rècord, després d'una cadena de missatges entre emprenedors de Barcelona i administracions públiques quan es va saber que el Mobile havia suspès el congrés pels presagis sobre la pandèmia. La cita va congregar uns 5.000 assistents i es va convertir en un dels últims esdeveniments de negocis presencials a la ciutat abans que el govern espanyol declarés l'estat d'alarma davant l'emergència sanitària del coronavirus. Tot i així, va decidir no quedar-se en aquella reacció al buit del Mobile i aquest dilluns ha arrencat una segona edició de dues jornades de conferències a la Llotja de Mar, amb les start-ups i l'atracció d’inversions tecnològiques a Catalunya com a eixos centrals.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“Malgrat les declaracions sobre la decadència de la ciutat, nosaltres ho veiem amb molta més il·lusió. Barcelona té el dret i l’obligació de mirar a aquest futur amb optimisme”, ha assegurat el president de l'associació Tech Barcelona, Miguel Vicente, durant una sessió inaugural encara fluixa pel que fa a assistents. El sector ha apel·lat a la col·laboració público-privada com a eina per donar més impuls a un moment "dolç" per a la indústria, que no ha patit tant la pandèmia com altres sectors de l'economia catalana. "Fa sis anys no era fàcil creure en una aposta com el Pier01 i Barcelona ho va fer", ha reivindicat l'empresari. El director general d'Innovació i Emprenedoria de la Generalitat, Lluís Juncà, també ha defensat aquest tipus d'aliances entre el sector privat i les institucions i ha demanat canviar "la cultura de la desconfiança" per la de la cooperació.

El primer dia del Tech Spirit ha comptat amb la presència de dos "herois locals", la companyia de carregadors per al cotxe elèctric Wallbox (l'últim unicorn nostrat i ara cotitzada als EUA) i la plataforma de software de recursos humans Factorial, que va captar una ronda de 67 milions d'euros el setembre passat. "Nosaltres vam néixer a Barcelona, però en un país on el cotxe elèctric era molt petit, i això ens va obligar a vendre a altres llocs del món", ha explicat Enric Asunción, cofundador i conseller delegat de Wallbox. Tant ell com Jordi Romero, fundador de Factorial, han destacat que un dels frens que suposa quedar-se a Barcelona són les dificultats per atraure talent, ja que encara els costa trobar determinats perfils professionals.

Barcelona, ciutat de 'hubs'

L'esdeveniment també ha congregat algunes de les últimes multinacionals que han triat la capital catalana per instal·lar-hi centres tecnològics. La firma de cotxes d'alta gamma Porsche va obrir el 2020 una oficina digital a Barcelona que compta amb un equip de 15 treballadors i preveu ampliar-lo a una cinquantena. "Barcelona té naturalment aquesta diversitat de cruïlla de cultures, és el lloc perfecte", ha afirmat Scott Francis, responsable de Porsche Digital a Espanya. L'argument coincideix en bona mesura amb el de Xavier Orriols, responsable d'enginyeria a Microsoft. La multinacional va estrenar un centre d’intel·ligència artificial a Barcelona que vol contractar un centenar de tècnics en els pròxims anys. "Tenim l'oportunitat de transformar i regenerar l'economia", ha sentenciat.

stats