Els taxistes convoquen una nova vaga per al 27 de juliol
Es manifestaran als punts de gran afluència de trànsit de les diferents ciutats d'Espanya, segons informa RAC1
BarcelonaD'aquí dues setmanes Barcelona i la resta de les grans ciutats d'Espanya viuran un nou capítol del conflicte entre taxistes i les llicències VTC. Els sindicats del taxi han convocat una vaga per al dijous 27 de juliol, com ha explicat el portaveu d'Elite Taxi, Tito Álvarez, en declaracions a RAC1 aquest dimarts.
La lluita fratricida que s’eternitza al sector del taxiLes protestes del sector són contra les llicències VTC, les que utilitzen actualment aplicacions com Uber o Cabify per operar al territori espanyol. Al mes de març la possible arribada de 3.000 llicències VTC va posar en peu de guerra el sector. D'altra banda, Uber també va iniciar al mes de maig una sèrie de pressions perquè Espanya liberalitzi aquestes llicències.
A Catalunya, "Les nostres protestes no són contra l'Ajuntament de Barcelona, sinó contra el ministeri de Foment", ha aclarit Álvarez. De fet, el portaveu d'Elite Taxi ha destacat que "el consistori s'ha posat a favor dels taxistes".
La vaga prevista per al 27 de juliol paralitzarà diversos punts amb una gran afluència de trànsit de les diferents ciutats espanyoles. Álvarez ha destacat que, en zones com l'aeroport de Barcelona, "sí que es podrà entrar", però recomana als usuaris que "surtin de casa més d'hora abans".
Álvarez espera que, al llarg de la jornada, Foment decideixi reunir-se amb els sindicats. El portaveu d'Elite Taxi ha comentat que ara mateix hi ha quatre federacions del taxi, tres de les quals actuen conjuntament i la quarta de manera independent. "Foment s'està reunint amb la que reuneix menys gent i la que no promou mobilitzacions", ha protestat Álvarez.
Competència recorre al Suprem pel decret que regula les VTC
La Comissió Nacional del Mercat de Competència (CNMC) va presentar just aquest dilluns una demanda contra el decret que regula l'ús de llicències VTC que utilitzen plataformes com Uber i Cabify.
Així doncs, la CNMC, Uber, Unauto i Cabify d'una banda, i el Ministeri de Foment i Fedetaxi d'una altra, exposaran els arguments a favor i en contra de la desregulació del transport de viatgers en vehicles de fins a nou places.
Des de la Federació Espanyola del Taxi sostenen que existeix "una pugna de poder velada entre Luis de Guindos i el Ministeri de Foment" i asseguren que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, s'ha posicionat "clarament a favor" del manteniment de la normativa vigent.