Android guanya per primera vegada la batalla de les tauletes
Apple perd l'hegemonia i les 'tablets' amb el sistema operatiu de Google ja suposen el 53% de les vendes. Samsung triplica la seva quota de mercat al segon trimestre del 2013
BarcelonaDes del llançament del primer iPad als Estats Units, el 3 d'abril del 2010, el món de les tauletes no ha parat de créixer. Uns mesos més tard de l'aparició de l'aparell d'Apple, la companyia coreana Samsung va presentar la primera Galaxy Tab. A partir d'aquell moment, va començar la guerra entre les dues marques, que també competien en el sector de la telefonia mòbil.
Sembla que la crisi no hagi arribat a les 'tablets'. Al segon trimestre del 2013, s'han venut més de 34 milions de tauletes al món, que representa un increment del 43% respecte el mateix període de l'any passat.
Tot i aquesta situació tan optimista, Apple no ha pogut mantenir el lideratge del qual gaudia pel que fa a sistema operatiu i, en aquest segon trimestre, les vendes de les tauletes amb Android, el sistema operatiu de Google, han superat, per primera vegada, les dels iPads, emb el 53% del mercat, segons l'empresa d'investigació de mercats Canalys.
En concret, s'han venut més de 14 milions d'iPads i uns 18 milions de 'tablets' amb sistema operatiu Android, de les quals 7,37 milions eren Samsung. Malgrat les bones dades, la marca nord-americana ha registrat una baixada interanual de vendes del 14,2% i ha disminuit la seva quota de mercat del 71,2% al segon trimestre del 2012 al 43% del mateix període el 2013.
La companyia coreana, en canvi, ha multiplicat per quatre les seves vendes en el segon trimestre del 2013, i ha triplicat la seva quota de mercat, fins el 21,6% (la meitat que la d'Apple). La presència d'altres marques, com Amazon, Lenovo i Acer, ha augmentat més d'un 200%.
Pantalles cada cop més petites
En aquest segon trimestre, els consumidors han deixat de banda els iPads per comprar tauletes amb pantalles més petites. En aquest període, el 68% de les 'tablets' que es van comprar tenien una pantalla menor a les 9 polzades.
A més, aquests dispositius s'han tornat més assequibles pels usuaris, després d'una agitada guerra de preus. Això ha provocat "un marge de benefici cada vegada més reduït en tota la cadena de producció i de distribució", que s'ha hagut de solucionar a través de les aplicacions i els complements pels aparells, segons revela l'estudi de Canalys. En el terreny de les aplicacions, Apple encara es manté com el líder.
La marca nord-americana, però, s'ha adonat que no és l'única del mercat i que té altres competidors molts forts. I no només en el món de les tauletes, sinó que Samsung és també el rival més fort d'Apple en el sector dels mòbils.
Mentre els consumidors prefereixen pantalles petites a les tauletes, als mòbils es decanten per les grans. Així, Apple ja va trencar la grandària "perfecta", segons Steve Jobs, de les seves pantalles (3,5 polzades) amb l'iPhone 5, que en tenia 4''.
La gran novetat és un possible iPhone de 5,7 polzades, segons van coincidir a difondre diverses fonts com Reuters i Bloomberg el passat juny.També té previst incorporar un model més assequible, que presentarà un ventall de 5 o 6 colors per diferenciar-lo del model més exclusiu.