El súper es menja l'híper

Els hipermercats han passat de controlar el 30% de les vendes d'alimentació al 19% en 10 anys. Les grans cadenes han apostat per la venda de proximitat, responent a la demanda del consumidor

MODEL DUAL Prestatgeries d'un supermercat Bonpreu. La cadena catalana compta amb una marca específica per als seus hipermercats, Esclat, i combina tots dos models, tot i que no aposta per superfícies de venda de més de 3.000 metres quadrats i té més presència al territori amb la seva marca de proximitat, Bonpreu.
Dani Sánchez Ugart
17/09/2012
1 min

BarcelonaLa proximitat es converteix en el principal factor de decisió en la compra d'aliments. Anar a l'hipermercat cada 15 dies i omplir el carro és cosa del passat per a molts consumidors. La compra en establiments de proximitat ha acabat derrotant el model dels hipermercats: fa 12 anys s'hi feien el 30% de les compres d'alimentació i el 2010, poc més del 19%.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La crisi hi ha tingut un paper clau, però no és l'únic factor. Les grans superfícies han perdut el seu atractiu principal perquè ja no són significativament més barates.

Podeu llegir el reportatge complet, amb l'opinió dels experts, a l'Ara Premium

stats