La 'start-up' de serveis logístics Vonzu preveu facturar 1 M€ el 2022
Preveu expandir-se al mercat llatinoamericà entre el 2023 i el 2024
BarcelonaL'empresa tecnològica Vonzu, amb arrels a Barcelona, va néixer el 2018 com un software de logística per a empreses d’entrega de mercaderies, i preveu facturar un milió d'euros aquest 2022. Tot i que va començar sent una eina per a la gestió logística, amb el temps ha anat evolucionant i ara és també una eina de control de distribució per a retailers, amb clients com Leroy Merlin o Acciona.
En paraules del seu cofundador i director general, Mario Martínez-Jurado, Vonzu ha "creat un ecosistema digital que automatitza i optimitza la logística de comerços i operadors logístics perquè tinguin el control absolut de la seva cadena de subministrament i garantir així que l’entrega dels productes completi una bona experiència de marca", explica.
La pandèmia va ser clau per al creixement de Vonzu, moment en què el comerç electrònic i el sector logístic van patir un boomimportant. "El 2020 ja teníem el producte prou sòlid per enfocar-nos als clients que volíem, i l'auge de la logística també ens va ajudar a créixer", explica Martínez-Jurado. "Quan va arribar el covid ja estàvem prou ben posicionats per assolir aquest boom", afegeix.
Així, l'evolució de l'start-up ha sigut exponencial: el 2019 van facturar 60.000 euros; el 2020 ja en van ser 270.000; el 2021 van tancar l'any amb uns ingressos de 614.000 euros, i asseguren que aquest 2022 superaran el milió. Actualment compten amb una plantilla de 37 treballadors, i durant el 2022 tenen previst reforçar la seva presència a Espanya i Portugal. A més, preveuen la posterior expansió, entre el 2023 i el 2024, en altres mercats com Costa Rica, Guatemala, Colòmbia, el Perú i l'Argentina.
Pel que fa al finançament, Martínez-Jurado explica que han sobreviscut i crescut de manera orgànica. "Fins a mitjans del 2021 havíem aixecat poc finançament a nivell de rondes, uns 170.000 euros", i a finals del 2021 van aixecar 1,5 milions d'euros en una altra ronda. Però en aquest sentit l'empresari és clar: "No creiem gaire en les rondes, el nostre focus es basa en el fet que la facturació ha de poder pagar les nòmines".