Tecnologia
Economia09/08/2022

Sosmatic, el RACC de la informàtica, preveu facturar un 11% més

L'empresa d'assistència en sistemes aspira a arribar al miler d'empleats en dos anys

BarcelonaSosmatic és el RACC de la informàtica. Literalment. I probablement si truca al RACC per un problema tècnic relacionat amb la informàtica qui s'hi posi serà un empleat de Sosmatic. El club d'automoció va ser el primer client de l'empresa, fundada i dirigida per David Casas, i encara ho és avui dia.

Inscriu-te a la newsletter Tot va lent, fins que va de pressaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'empresa de Casas va néixer el 1998, primer posant mòdems a les cases i després donant servei informàtic a les empreses. Eren el David i el seu soci, a poc a poc van arribar a muntar una empresa amb clients com el RACC, Hotels Barceló, AXA, Catalana Occidente, Planeta o universitats públiques i privades i un club de clients vip. En 24 anys d'existència, ja compten amb una plantilla de més de 450 treballadors entre Barcelona i Llatinoamèrica.

Cargando
No hay anuncios

Tot i que Casas assegura que no fan "ni plans de futur ni pressupostos, perquè tot canvia molt de pressa", el 2021 van tancar amb una facturació de 13,5 milions d'euros, i aquest any esperen superar els 15 milions. Entre els seus negocis més prometedors hi ha el de la ciberseguretat, que últimament, "i sobretot amb la pandèmia", ha augmentat molt, principalment entre les pimes.

La clau de l'èxit

El negoci de Sosmatic es basa en solucionar per telèfon qualsevol problema que un usuari pugui tenir a nivell tècnic, a tots els nivells: des de la tauleta fins a l'ordinador o el rellotge intel·ligent. "Som un servei d'assistència informàtica per a l'usuari i l'empresa, però moltes pimes també ens utilitzen com a consultors informàtics per saber cap on han d'anar", explica Casas.

Cargando
No hay anuncios

Segons l'empresari, però, la clau de l'èxit està en el que ell anomena "la cuina": tenir la gent i "saber-la cuidar per fer que la màquina funcioni amb precisió suïssa". Per fer-ho, Sosmatic no busca a les escoles més prestigioses, sinó que centra gran part del seu equip de recursos humans en programes de pràctiques amb escoles de FP i també col·laboren amb programes de segones oportunitats a treballadors que estan sense feina a una edat avançada. "Aquests són els millors –explica Casas–. No m'he endut mai cap decepció i n'he contractat uns quants".

La voluntat de Sosmatic és arribar al miler d'empleats en dos anys, i ja comença a obrir camí en noves tendències, com l'assistència informàtica personalitzada per a la gent gran.