Silence assaja a Girona el seu sistema de motos elèctriques compartides
Engega amb 25 vehicles però espera ampliar l'oferta fins al centenar
GironaEl servei de motos compartides arriba per primera vegada a Girona. El fabricant català Silence i un dels seus distribuïdors, Interdiesel, posen en marxa aquesta nova modalitat de transport amb 25 motos elèctriques que, a través d’una aplicació, els usuaris podran utilitzar per desplaçar-se per dins i fora de la ciutat. S’engeguen amb el mòbil i es paga per minut d’utilització: 0,26 cèntims si està en marxa i 0,07 cèntims si està aturada i reservada per tornar-la a agafar. El pla del distribuïdor és ampliar l’oferta fins als 100 vehicles, amb una inversió total de 600.000 euros, segons ha concretat el gerent d’Interdiesel, Robert Espígol.
Fundada el 2012, Silence centra l'activitat en el disseny i la fabricació d'escúters i elèctrics. Fa tres anys van començar a implantar el servei de motos compartides en ciutats com Barcelona, Madrid i Roma, però a Girona serà la primera vegada que apliquen una nova tecnologia pròpia. “És una prova pilot per després estendrem a unes altres ciutats mitjanes de tot Europa”, ha assenyalat el gerent i fundador de Silence, Carlos Sotelo. La companyia va obrir aquesta nova via de negoci perquè els distribuïdors els demanaven explorar nous serveis. Sotelo ha afirmat que tenen 150 distribuïdors de tot Europa interessats en la seva tecnologia i que l’objectiu és que la xifra arribi a superar els 500 en menys de dos anys.
Silence, amb 165 treballadors, calcula que acabarà l’any facturant entre 42 i 45 milions d’euros i fabricant unes 10.000 motos –800 més que el 2020–, a pesar de les “dificultats de la pandèmia i dels problemes per aconseguir components i matèries primeres”.
Mobilitat sostenible i “ordenada”
L’aplicació, Silence Connected, està disponible per a iOS i Android gratuïtament. Un cop descarregada s’hi han d’introduir les fotos del DNI i del carnet de conduir, que l’empresa validarà en menys de 24 hores. A través d’un mapa es pot consultar on hi ha motos disponibles i permet reservar-ne una durant 15 minuts. Tenen dos cascos al portaequipatge i es poden utilitzar per a qualsevol desplaçament, durant l’estona que es necessiti.
Un cop finalitzat el trajecte només es poden aparcar en espais permesos: de fet, s'impedeix tancar la sessió als llocs prohibits. Aquesta va ser, precisament, la condició que va posar l’Ajuntament per implantar el servei a la ciutat: “Tenim clar que volem impulsar la mobilitat sostenible, però també volíem evitar el desordre que hi ha hagut en altres ciutats amb aquest sistema”, ha recalcat l’alcaldessa, Marta Madrenas.