Segon intent per trobar gestor per a l'oblidat macrocentre de FP d'automoció de Martorell

La Generalitat el tornarà a licitar al setembre, més de sis anys després de la seva inauguració

El centre de Martorell havia de ser el símbol de la gran aposta de Catalunya per la FP.
2 min

BarcelonaNou intent per posar en marxa l'oblidat Centre de Formació Professional d'Automoció de Martorell, que després de més de sis anys d'haver-se inaugurat continua pràcticament buit. La Generalitat preveu tornar a licitar-lo aquest setembre perquè finalment compleixi l'objectiu per al qual es va construir: garantir mà d’obra qualificada a curt i mitjà termini al sector automobilístic en un moment clau, perquè està en plena transformació a causa de la irrupció del cotxe elèctric. El sector, a més, ha rebut una important injecció econòmica dels fons europeus.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Portaveus del departament d'Empresa no especifiquen si sortirà a principis o finals de mes ni els detalls d'aquesta licitació, però fonts del sector de l'automoció asseguren que el mateix govern català els va comunicar aquest estiu que seria durant la primera quinzena.

L'equipament, que té capacitat per a 15.000 alumnes a l’any i està ubicat just al costat de la planta Seat, el va inaugurar el març del 2015 l'expresident Artur Mas. Actualment només acull poc més d’un centenar d’alumnes del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), l'organisme del qual penja el centre, que fa cursos per a aturats i treballadors i formacions puntuals d’empreses que sol·liciten l’espai.

El gerent del Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya (CIAC), Josep Nadal, assegura que tot i que es va molt tard encara s'està a temps d'agafar "aquest tren" i fer que l'equipament pugui tenir "un paper clau" en el sector. "Volem pensar que el Govern ha après de la fallida de la primera licitació", concreta Nadal.

Primer intent fallit

Després de baralles internes entre ERC i PDECat en legislatures anteriors per com havia de ser precisament la gestió del macrocentre, el 2019 es va convocar un primer concurs públic, que, tot i tenir fins a dues pròrrogues, va quedar desert. El sector va assegurar que les bases de la licitació no responien a les necessitats de la indústria automobilística i que s'havia fet de manera precipitada. A més, les empreses d'aquest àmbit tampoc estaven d'acord amb les sancions (de fins a 50.000 euros) previstes en el plec en cas que l’empresa guanyadora incomplís les obligacions dels serveis de formació. Ara s'haurà d'esperar per veure si a la segona va la vençuda.

stats