Seat transformarà el centre de components del Prat per acoblar-hi bateries del cotxe elèctric

La firma automobilística es troba en ple procés per electrificar les seves plantes

Seat a Martorell. Cèlia Atset
ARA
15/03/2021
2 min

BarcelonaSeat continua fent passos per adaptar les seves fàbriques a la nova realitat de la mobilitat lliure d'emissions contaminants. Segons ha avançat aquest dilluns El Periódico, el pròxim pas serà ampliar i convertir el seu centre de components al Prat de Llobregat en una planta d'acoblament de bateries elèctriques que després es transportaran en tren fins a Martorell per instal·lar-les als seus nous models 100% elèctrics.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La firma automobilística invertirà 5.000 milions d'euros fins al 2025 per electrificar les seves plantes de cara a la producció de vehicles elèctrics. De fet, Seat també ha començat a formar els seus treballadors en aquest àmbit i ja compta amb un laboratori de test de bateries per provar diferents tecnologies.

El projecte d'adaptar el centre de components del Prat, però, es treballa en paral·lel amb l'ambició de crear la primera fàbrica de bateries elèctriques a l'Estat, una iniciativa que podria concretar-se a prop de Martorell. Seat ha arribat a una entesa amb el govern espanyol i l'elèctrica Iberdrola per posar en marxa aquesta indústria a través d'un consorci público-privat. El president de Volwagen, Herbert Diess, va confirmar en l'acte de celebració dels 70 anys de la marca que la companyia acollirà la fabricació de models elèctrics.

Rivera: "Por haver-hi fabricació en altres territoris"

Malgrat que diverses fonts del sector apunten que la fàbrica serà a Catalunya, la vicepresidenta quarta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, ha assegurat aquest dilluns que "probablement hi pot haver fabricació" de bateries en altres zones de l'Estat. "Jo no descarto que part de la fabricació sigui a prop de Martorell, ja hi ha fabricació a València i probablement hi pot haver fabricació en altres territoris", ha afirmat en una entrevista a El Periódico.

Ribera ha rebutjat abordar aquests projectes "en termes d'exclusió o de lluita de territoris", i ha defensat analitzar què pot aportar cada zona en vista de la necessitat d'emmagatzematge i l'interès que desperta aquest sector als territoris i les empreses. Sobre el liti per fabricar les bateries, ha destacat que Espanya "té unes vetes de liti importants a la frontera amb Portugal" i que caldrà analitzar les condicions de gestió sostenible de la mineria i de l'extracció.

stats