Seat prepara un segon totterreny urbà per al 2018
Els sindicats reclamen nous models per a Martorell l’any vinent
ParísSeat prepara el llançament del seu primer totterreny urbà el 2016, un cotxe que es fabricarà a la planta de Skoda a la República Txeca. Però la marca ja pensa en el següent pas i treballa en el desenvolupament d’un segon model, que seria el germà petit del totterreny de cara al 2018. El president de la companyia, Jürgen Stackmann, va explicar ahir als periodistes al Saló de l’Automòbil de París que l’entrada de Seat en el segment dels totterrenys urbans -anomenats SUV, per les sigles en anglès de sport utility vehicle - tindria una continuïtat lògica amb la incorporació d’altres models que -en les seves paraules- només existeixen en la seva imaginació fins que Volkswagen n’autoritzi la producció.
Per explicar en què treballa el centre de disseny de Seat a Martorell va recórrer a una metàfora monàrquica: el SUV que arribarà el 2016 seria el príncep Guillem d’Anglaterra, el futur rei, més madur i seriós, mentre que el segon SUV exerciria de príncep Enric, el germà petit, “més esbojarrat i salvatge”.
L’aposta pel SUV té sentit per a Seat, que dirigeix les vendes principalment al mercat europeu, on aquest tipus de vehicles encapçala el creixement de les vendes. La meitat de tot l’increment de vendes a Europa l’últim any es concentra justament en aquest segment de vehicle i a París es pot comprovar l’aposta que hi estan fent tots els grans fabricants. La parella de SUV de Seat serien com el Qasqai i el Juke en el cas de Nissan. Altres marques, com Peugeot, Toyota i Volkswagen, també presenten innovadors totterrenys urbans al Saló de París.
L’Altea es jubila al maig
L’entrada de nous vehicles en la gamma de Seat és urgent, tot i que el fabricant ha començat l’any amb un increment de vendes del 10% fins al mes de setembre. Les perspectives, si es manté aquest ritme, aboquen a una producció rècord, per sobre de les 430.000 unitats a Martorell, la xifra més alta dels últims 12 anys, i que ha motivat la recent incorporació de 200 treballadors temporals a la plantilla fixa.
El nou León ha aconseguit una fita inèdita fins ara, que és equiparar les seves vendes -114.000 unitats- amb les del gran supervendes de la marca, l’Ibiza. Però amb això no n’hi ha prou, perquè la filial catalana de Volkswagen ha decidit retirar del mercat el Seat Altea el maig del 2015, cosa que suposa una pèrdua de 20.000 unitats que s’hauran d’esgarrapar de la resta de models i que Martorell haurà de suplir produint més vehicles mentre n’arriben de nous, com va explicar el president del comitè d’empresa, Matías Carnero. Segons va defensar, tant aquest SUV com el model similar que prepara Skoda s’haurien de produir a la planta de Martorell per compensar la fabricació a la República Txeca del totterreny que Seat llançarà el 2016.
Seat segueix molt de prop l’evolució del mercat europeu i esquiva, de moment, l’estancament de vendes als seus principals mercats. A Alemanya, tot i l’alentiment, hi té el seu primer mercat, que ha crescut un 11% fins al setembre. Espanya, gràcies a les ajudes del pla PIVE, ha escalat un 13%. Stackmann va justificar que Seat creix per sota de la mitjana a Espanya perquè la marca entrarà en la guerra low cost.
Nissan comença a vendre el Pulsar
El Nissan Pulsar, el turisme fabricat i desenvolupat per la multinacional a Barcelona, es pot comprar a partir d’avui al mercat europeu. El fabricant japonès el va presentar ahir al Saló de l’Automòbil de París, on va insistir que el vehicle es pot considerar “el primer model Nissan d’ànima espanyola”.
Nissan confia a vendre 4.000 unitats del Pulsar en els primers sis mesos (fins que acabi el seu any fiscal) i arribar a les 10.000 en el primer any complet al mercat. L’empresa considera que aquest turisme és “la peça que faltava” en la gamma a Europa. A Espanya es vendrà a partir de 13.900 euros.