Seat perd la pugna amb Skoda per fabricar el nou totterreny urbà a Martorell

El fabricant Volskwagen tria la República Txeca, que té uns costos laborals inferiors als de la planta catalana, per fabricar el model

MENYS DEPENDÈNCIA DE L’IBIZA I EL LEÓN
 Seat vol que el futur totterreny, que sortirà a la venda d’aquí dos anys i del qual només s’ha vist la imatge que surt en aquesta foto, sigui el tercer pilar per millorar els resultats, que fa cinc anys que estan en pèrdues. També ha de servir per reduir la dependència que té la marca de dos models, l’Ibiza i el León, que acaparen el 70% de les vendes.
Elena Freixa
06/06/2014
1 min

BarcelonaSeat ha perdut definitivament la batalla per fabricar el nou totterreny urbà a Martorell. El grup Volkswagen ha triat la planta txeca de Skoda per produir el futur SUV per motius estrictament de costos laborals, segons han confirmat a l'ARA fonts properes a l'empresa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El mateix president de Seat, Jürgen Stackmann, ho ha confirmat després en una entrevista a Bloomberg recollida per Europa Press. El nou model, desenvolupat al Centre Tècnic de Martorell, no es farà a la fàbrica catalana, sinó a la del fabricant txec, que també llançarà un model del mateix segment aviat.

A finals de març, Seat va obtenir llum verda de Volkswagen per poder fer realitat el projecte de tenir per primer cop a la seva gamma un totterreny urbà que es llançarà al mercat el 2016, i el disseny del qual s'inspira en el prototip híbrid Ibx.

Tot i que el nou model ajudarà la marca a millorar els seus resultats deficitaris, els sindicats s'han mostrat decebuts, perquè la fàbrica de Martorell perd així l'oportunitat de tenir garantida càrrega de feina per als propers anys.

El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha lamentat "l'error estratègic" de Volkswagen en assignar el model a la fàbrica txeca. "Ara ens hauran d'explicar on queda Seat dins del grup i quins models han de venir a Martorell, ja que el SUV ens hauria donat un marge més gran que altres models i hauria ajudat més que altres cotxes a eixugar pèrdues", ha explicat Carnero.

stats