Seat perd la pugna amb Skoda per fabricar el nou totterreny urbà a Martorell
El fabricant Volskwagen tria la República Txeca, que té uns costos laborals inferiors als de la planta catalana, per fabricar el model
BarcelonaSeat ha perdut definitivament la batalla per fabricar el nou totterreny urbà a Martorell. El grup Volkswagen ha triat la planta txeca de Skoda per produir el futur SUV per motius estrictament de costos laborals, segons han confirmat a l'ARA fonts properes a l'empresa.
El mateix president de Seat, Jürgen Stackmann, ho ha confirmat després en una entrevista a Bloomberg recollida per Europa Press. El nou model, desenvolupat al Centre Tècnic de Martorell, no es farà a la fàbrica catalana, sinó a la del fabricant txec, que també llançarà un model del mateix segment aviat.
A finals de març, Seat va obtenir llum verda de Volkswagen per poder fer realitat el projecte de tenir per primer cop a la seva gamma un totterreny urbà que es llançarà al mercat el 2016, i el disseny del qual s'inspira en el prototip híbrid Ibx.
Tot i que el nou model ajudarà la marca a millorar els seus resultats deficitaris, els sindicats s'han mostrat decebuts, perquè la fàbrica de Martorell perd així l'oportunitat de tenir garantida càrrega de feina per als propers anys.
El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha lamentat "l'error estratègic" de Volkswagen en assignar el model a la fàbrica txeca. "Ara ens hauran d'explicar on queda Seat dins del grup i quins models han de venir a Martorell, ja que el SUV ens hauria donat un marge més gran que altres models i hauria ajudat més que altres cotxes a eixugar pèrdues", ha explicat Carnero.