Direcció i sindicats de Seat arriben a un acord sobre l'ERO temporal

L'expedient afectarà un màxim de 427 treballadors, enfront dels 571 previstos inicialment

MENYS RITME DE PRODUCCIÓ
 Seat rebaixa les seves expectatives de fabricació aquest any i el vinent.
Efe
18/07/2013
2 min

BarcelonaLa direcció i els sindicats de Seat han arribat aquest dilluns un acord per aplicar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) temporal que afectarà a un màxim de 427 treballadors diaris, davant dels 571 que es preveien inicialment, entre setembre i desembre d'aquest any. Després d'una llarga reunió, que ha començat al matí i s'ha allargat durant tota la tarda, els representants de l'empresa i el comitè han signat aquest principi d'acord, que haurà de ser ratificat la setmana que ve per la plantilla.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El document signat preveu un pla social que garantirà als afectats el cobrament de tot el sou, ja que la companyia els abonarà un complement a la prestació per desocupació. A canvi, els afectats hauran de seguir un pla de formació de 120 hores en diverses matèries. A més, la companyia pagarà un curs a través d'Internet d'anglès o alemany.

El gerent de Relacions Laborals i Planificació de Seat, Juan Sánchez, ha explicat que els treballadors que voluntàriament vulguin estar en l'ERO tindran prioritat, el que permetrà reduir el número total d'afectats de forma obligatòria. Sánchez ha destacat, a més, la "responsabilitat" dels sindicats en aquesta negociació, que ha permès arribar a un "bon acord", ha dit, ja que farà possible adaptar la producció de vehicles a les necessitats del mercat i minimitzar els efectes de l'ERO.

De la seva banda, el president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT), ha agraït la voluntat d'acord que ha mostrat la direcció, lo que ha fet possible un acord necessari perquè la plantilla "estigui tranquil·la".

El pacte ha estat possible gràcies al fet que Seat ha acceptat reduir en 144 persones l'afectació de l'ERO temporal, que ha presentat per ajustar la producció de vehicles a la caiguda de les vendes. Això no obstant, Seat manté les altres dues mesures que formen part de l'ERO temporal anunciat per a tota la plantilla implicada en la producció de vehicles, que suma més de 9.000 persones. Es tracta de l'aturada de 16 dies en un termini de quatre mesos -de setembre a desembre d'aquest any- de la producció en la línia 3, la que fabrica l'Audi Q3 i que fins fa poc fabricava el Seat Exeo, el que afectarà a 2.863 empleats; i l'aturada de 35 dies al llarg de l'any vinent en la línia 2, la del León i l'Altea, en la que treballen 3.810 persones.

En reunions anteriors, les dues parts ja van estar d'acord a excloure de l'ERO temporal als més grans de 55 anys i a aquells empleats que porten menys d'un any en l'empresa. A més, un total de 259 empleats de Seat contractats a través d'empreses de treball temporal (ETT) deixaran l'empresa el pròxim 2 d'agost, ja que no se'ls renovarà el contracte. Aquestes 259 persones havien estat contractades per cobrir reduccions de jornada i absentisme, i suplien 110 llocs de treball de vuit hores. Matías Carnero ha assenyalat que la companyia s'ha compromès a recórrer a aquests treballadors temporals si en un futur Seat necessita realitzar contractacions.

stats