Seat ven un 6,5% més fins al setembre, però manté les pèrdues en els 93 milions

L'alta competència al mercat fa que els números vermells de la filial de Volkswagen millorin només un 2% respecte a fa un any

Primera imatge de la versió familiar del Seat León, el León ST
Elena Freixa
30/10/2013
1 min

BarcelonaSeat va vendre 335.000 vehicles en els tres primers trimestres de l'any, un 6,5% més que fa un any. Malgrat l'ascens de la marca, la gran competència al mercat pel que fa als preus va fer que quasi no pogués retallar pèrdues.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia va tancar el setembre amb 93 milions de pèrdues operatives, un 2% menys que fa un any quan els números vermells eren de 95 milions, segons ha fet públic aquest dimecres el grup Volkswagen.

El consorci alemany destaca l'increment de vendes que ha aconseguit aquesta marca tot i la debilitat persistent encara al mercat espanyol. Seat es manté, però, com la única filial del grup que no té guanys.

En el mateix període, el grup Volkswagen ha patit una reducció important dels guanys, del 66%, després que aquest any no figurin els beneficis extraordinaris (de 12.300 milions) que van impactar l'any passat quan va integrar Porsche al grup.

Sense aquest efecte, els guanys de Volkswagen van ser de 6.702 milions d'euros en els nous primers mesos de l'any. Aquí no s'inclouen els beneficis de les 'joint-ventures' que té en marxa a la Xina, que sumen 3.500 milions de beneficis.

La companyia que presideix Martin Winterkorn també va culpar del retrocés en els beneficis la situació "complicada" al mercat europeu i l'impacte negatiu dels tipus de canvi.

La facturació del grup alemany va superar els 145.600 milions, un 1% més que durant el 2012, i els beneficis operatius van reduir-se un 3,4% fins als 8.557 milions d'euros. En total, va vendre més de set milions de vehicles a tot el món, un 4,8% més que entre el gener i el setembre de l'any anterior.

stats