Economia21/10/2019

Seat podria passar a dir-se Cupra per reposicionar la seva marca

La companyia porta dos anys de rècord, però la cúpula del grup Volkswagen vol fer-la encara més rendible

Ara
i Ara

Seat porta dos anys de rècord de vendes i beneficis, però la cúpula del grup Volkswagen vol fer encara més rendible l’empresa amb un increment del marge comercial, reposicionant la marca per dirigir-la a un públic més premium. El president del grup Volkswagen, l’alemany Herbert Diess, va deixar entreveure en una entrevista recent amb la revista britànica Autocar que Seat podria reorientar el seu enfocament comercial i canviar de nom per adoptar el de la seva segona marca, Cupra.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fonts oficials de Seat van dir ahir que el grup Volkaswagen “debat habitualment el rol i els projectes de totes les seves marques”. No obstant això, aquestes fonts van defensar el paper que juga Seat dins el grup recordant els èxits dels últims anys “amb rècords financers i de vendes i impulsant l’expansió de la marca”. Precisament aquest èxit, segons les fonts de Seat, és el que ha permès impulsar la marca Cupra. Per a aquestes fonts de Seat, la marca ja està posicionada per al perfil del client jove perquè és emocional i està orientada al disseny. Però admeten que en aquests temps de canvi de la mobilitat cada actor “està redefinint el seu futur”. Tot i això, les fonts de Seat indiquen que “Seat i Cupra són en una bona posició per aprofitar al màxim aquest impuls”.

Cargando
No hay anuncios

La bona acollida comercial de Cupra hauria fet veure a la cúpula de Volkswagen la possibilitat de convertir Seat en un segell amb un perfil més marcat i una personalitat més esportiva, una mena d’alternativa a Alfa Romeo, una vella aspiració del grup alemany. Així es posicionaria millor la seva cartera de producte, deixant Skoda com la marca racional i assequible del grup Volkswagen i Seat-Cupra com la variant més juvenil, esportiva i passional.

Cupra és més rendible

En l’entrevista, Herbert Diess no descarta que sigui Cupra la que acabi absorbint Seat, ja que el marge de Cupra és més alt que el de Seat. Seat ha venut 454.800 cotxes entre el gener i el setembre, un 9,4% més que en el mateix període del 2018, un rècord històric, mentre que Cupra ha venut 18.700 unitats, un 75% més.