Seat llançarà un nou model cada sis mesos després de guanyar 281 M€ el 2017

La firma fabricarà a Martorell un nou model familiar del León híbrid endollable

El president de Seat, Luca de Meo, a la presentació de resultats de Madrid.
Júlia Manresa
22/03/2018
3 min

MadridUn any de rècords. Aquest és el principal missatge que han volgut llançar aquest dijous els directius de Seat en la primera presentació a Madrid dels seus resultats anuals de la marca. La firma automobilística va obtenir uns beneficis després d'impostos de 281 milions d'euros, un 21,3% més que el 2016 si no es tenen en compte els beneficis extraordinaris que va obtenir per la venda de VW Finance. Aquesta operació va disparar els beneficis de la companyia fins als 903 milions d'euros l'any 2016. El volum de negoci també va assolir xifres rècord en superar els 9.552 milions d'euros, un 11,1% més que l'any anterior. Tot plegat, producte d'un total de 468.400 cotxes venuts, el nombre més elevat des del 2001.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Totes aquestes xifres sustenten aquesta afirmació del president de Seat, Luca de Meo: "Ara és l'hora de créixer". Els números han permès que la companyia concreti una mica més els seus objectius d'obrir mercat a l'Amèrica Llatina. Tal com ha explicat De Meo, Mèxic és el país escollit per mirar de portar-hi la producció. Tot i això, no ha donat més detalls del moviment i ha recalcat que també és una decisió que s'ha de consensuar amb Volskwagen.

A més, Seat, que té a Martorell la seva principal planta treballant al 95% de la capacitat, té nous plans per a la fàbrica catalana. Els directius han avançat que el nou model familiar de León híbrid endollable es fabricarà a Martorell. Serà un model amb 50 quilòmetres d'autonomia que es llançarà el 2020, el mateix any en què la firma té previst llançar el primer vehicle 100% elèctric. Per fer front a les necessitats de producció d'aquests plans de creixement, el portaveu del comitè d'empresa de Seat, Matias Carnero, avançava que la planta pot necessitar "centenars" de treballadors. De fet, Seat preveu contractar 265 nous empleats només aquest 2018.

Missatge a les autoritats: toca incentivar el gas

De fet, Seat ha posat sobre la taula la seva intenció de potenciar amb força els diversos models de motor híbrid, també amb gas, i ha admès que actualment les limitacions del mercat i la demanda pel que fa al cotxe 100% elèctric són moltes. Per això, De Meo ha demanat a les autoritats que a partir d'ara tractin el gas de la mateixa manera que l'electricitat per intentar estimular aquest segment del mercat mentre no creix la demanda i la infraestructura per al cotxe totalment elèctric.

"Hem de considerar que fins i tot en les previsions més optimistes, el 75% de tots els vehicles encara funcionaran per model de combustió, i el 99% de tots els vehicles ho seran", ha insistit el president de la firma, que ha remarcat que "no es poden donar per morts ni la gasolina ni el dièsel". De Meo ha presentat els models híbrids com una manera de començar a resoldre el repte de la sostenibilitat però també de la infraestructura.

Un nou model cada sis mesos fins al 2020

Justament en aquesta època de creixement, Seat ha anunciat una ofensiva de nous models. De Meo ha revelat que "l'empresa llançarà un nou cotxe cada sis mesos fins al 2020". Aquesta ofensiva s'emmarca en la creació de marques com Cupra, que ha llançat el primer trimestre d'aquest any, o també de Xmoba, la nova companyia amb la qual pretenen situar Seat com a part activa de l'ecosistema de les 'smart cities'. De fet, De Meo ha presentat totes aquestes noves marques com una mena de hòlding sota el paraigües de Seat a través del qual una companyia sòlida i consolidada vol obrir nous horitzons en un mercat digitalitzat i cada vegada més dinàmic. Per això, també hi ha Metropolis Lab Barcelona, el laboratori digital on s'uneixen Cupra i Xmoba justament per donar cos a aquest hòlding.

Seat no es mourà de Barcelona

La firma automobilística ha passat per sobre de la polèmica del canvi de seu. De Meo ha insistit que mentre les decisions polítiques no interfereixin en la producció de la companyia, Seat no es mourà d'on és. D'altra banda, sobre el fet que sigui la primera vegada que la companyia ha viatjat fins a Madrid per fer la presentació de resultats, el president de la firma ha assegurat que la decisió es va prendre l'any passat i que no hi ha cap altra explicació. "El 2016 vam decidir canviar Martorell per Barcelona i aquest any hem optat per agafar el tren i venir a Madrid; potser més endavant agafarem l'avió i canviarem de lloc", ha respost De Meo.

stats