El nou Seat León, la gran aposta per fer tornar l'empresa als beneficis
Seat ha presentat en primícia mundial al Saló de l'Automòbil de París el nou León, que arribarà al mercat espanyol a principis del 2013 i a Alemanya, aquest any mateix
ParísSeat ha presentat a París la darrera de les novetats d'aquest any, la més potent: el nou León. El cotxe es mostra en primícia mundial al Saló de l'Automòbil de París, on el grup Volkswagen també ha donat a conèixer el nou Golf, que competeix al mateix segment que el León.
Seat confia que el nou cotxe −la tercera generació que llança al mercat− iguali en vendes l'Ibiza per afiançar el futur de la marca i contribuir decisivament a deixar enrere les pèrdues que arrossega des de fa anys.
El León és un cotxe totalment redissenyat i no guarda similituds amb el que es fabricava fins ara. Segons va explicar aquest dimecres el president de Seat, James Muir, en la vigília de la inauguració del Saló, es tracta del model que millor combina el nou disseny i la millora tecnològica de la marca.
El cotxe es fabricarà a Martorell sobre una nova plataforma de producció del grup Volkswagen que ja s'ha instal·lat a la planta catalana. Arribarà al mercat espanyol a principis de l'any que ve, però ja aquest 2012 es començarà a vendre a Alemanya, Àustria i Suïssa.
El León tanca un any de novetats per a Seat. L'empresa està a punt de ressuscitar el Toledo −es començarà a vendre en breu−, ha començat a vendre aquest 2012 el Mii, un utilitari petit que substitueix el desaparegut Arosa, i ha redissenyat lleugerament l'Ibiza.
El nou Golf, la competència
El Seat León és una novetat, però no l'única que el grup Volkswagen s'ha reservat per presentar a París. El nou Volkswagen Golf, competència del León dins el segment de mercat, també s'ha vist per primer cop a París.
Es tracta d'un redisseny del cotxe de més èxit de la marca alemanya, del qual s'han tret al mercat set generacions al llarg de la seva història.
El consorci Volkswagen ha inclòs per primer cop a la seva presentació de novetats la marca de motocicletes Ducati, adquirida fa pocs mesos pel gran imperi automobilístic europeu.
El president del grup, Martin Winterkorn, s'ha referit a la crisi que viu Europa i ha defensat el futur de la indústria automobilística Volkswagen al continent. "Es parla del declivi d'Europa, i nosaltres ens hi oposem", ha assegurat. El consorci, format per deu marques, té una plantilla de més de 400.000 persones a tot Europa.