Seat frega els nivells de vendes prepandèmia
La marca de Martorell augmenta un 34% els cotxes matriculats i Cupra ho fa un 240%
Seat ha venut 323.700 cotxes entre els mesos de gener i juliol d’aquest any, una xifra que suposa un 34% més respecte al mateix període de l’any passat. La marca presidida per Wayne Griffiths va explicar ahir que quasi torna als nivells prepandèmia. De fet, les vendes en els primers set mesos de l’any són lleugerament inferiors a les dels primers set mesos del 2019, quan va vendre 369.500 unitats. Però si només s’agafa el mes de juliol d’enguany, les vendes de Seat van ser de 43.000 cotxes, un 10,9% menys que el juliol de l’any passat. Un descens provocat per l’escassetat de xips, que ha fet baixar la producció i l'exportació de cotxes espanyols, i que fins i tot va obligar a tancar la planta de Martorell alguns dies.
Seat està convençuda que aquesta producció perduda es podrà recuperar els pròxims mesos. Per aconseguir-ho, la marca catalana manté en funcionament la planta de Martorell el mes d’agost tot i les vacances. En concret, la línia 2, on es fabriquen els models León i Formentor, funciona durant aquest mes.
Mantenir aquesta línia de muntatge oberta té lògica, ja que una part important de l’augment de les vendes Seat l’atribueix a la bona demanda dels models híbrids endollables. Precisament els models León i Cupra són els primers de la marca a oferir aquest tipus de motorització.
La marca de Martorell també ha explicat que una part del creixement es deu al bon comportament d’alguns mercats d’exportació, com França, Itàlia, Suïssa, Suècia, Israel i Turquia, on ja se superen els resultats dels mateixos set mesos del 2019.
Cupra creix un 240%
D’altra banda, les vendes de Cupra –la marca més esportiva de Seat, la qual va impulsar precisament Wayne Griffiths abans de ser president de Seat–, integrades en el resultat de Seat, han crescut un 240% entre el gener i el juliol, amb 44.800 vehicles venuts. El mes de juliol, les vendes de Cupra van ser de 6.600 cotxes, un 128% més que el mateix mes de l’any passat.
El Formentor –primer cotxe dissenyat de forma exclusiva per a Cupra i que no té versió Seat–, amb 30.000 unitats lliurades al mercat, representa dos de cada tres cotxes venuts per Cupra en els primers set mesos d’aquest any. Les vendes d’aquesta marca s’han disparat, segons la companyia, especialment pel bon funcionament dels mercats d’Alemanya, Espanya, el Regne Unit, Itàlia i França.