Economia28/08/2020

Seat fabricarà 6.000 cotxes més dels previstos aquest any

La situació de Seat contrasta amb l’altre fabricant a Catalunya, Nissan

Ara
i Ara

Seat reprendrà la producció dilluns amb millors perspectives i la intenció de produir 6.000 cotxes més a l’acabar l’any del que preveia abans de l’estiu. A partir de la setmana que ve, la planta de Martorell recupera els dos torns que tenia abans del confinament per la línia de l’Audi A1 (la línia 3). Segons el nou pla de producció a Martorell, la planta treballarà amb dos torns a la línia 1, que fabrica l’Ibiza i l’Arona, amb tres torns a la línia 2, que s’ocupa del León i el nou Cupra Formentor, i amb dos a la línia 3, encarregada de l’Audi A1.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però, a més, l’automobilística farà sis torns addicionals en caps de setmana. Així, els empleats treballaran cada dissabte de setembre, excepte el dia 12, coincidint amb el pont de la Diada. Fonts de Seat van explicar a l’ACN que en l’últim trimestre de l’any es podrien afegir més torns en cap de setmana com els d’aquest setembre, tot i que dependrà de les necessitats de producció derivades de la demanda de vehicles.

Cargando
No hay anuncios

Al juliol Seat va anunciar els seus plans d’invertir 5.000 milions d’euros a Catalunya en els pròxims cinc anys per impulsar nous models i electrificar la gamma i produir el primer elèctric de la marca a Martorell el 2025. Ahir va avançar que ha posat en marxa l’Electromobility Learning Center (eLC), un centre propi d’educació en electromobilitat de 400 metres quadrats situat a la fàbrica de Martorell que ofereix un programa complet sobre el vehicle elèctric dissenyat per la companyia. L’objectiu és formar els empleats en tots els aspectes relacionats amb la nova tecnologia elèctrica.

Contrast amb Nissan

La situació de Seat contrasta amb l’altre fabricant a Catalunya, Nissan. La multinacional nipona no va produir cap vehicle al juliol. I en el seu primer quadrimestre fiscal, de l’abril al juliol, només va fabricar 224 vehicles, un 99% menys que el mateix període de l’any anterior. És cert, però, que el període coincideix en bona part amb el tancament pel confinament, i després les protestes i la negociació pel tancament de les plantes. Nissan, que havia de començar a produir el 24 d’agost, però, no ho va fer pel conflicte amb Acciona, té previst reiniciar la producció dilluns, amb poques unitats, a la línia 1, i vol posar en marxa la línia 2 el 7 de setembre, segons fonts de l’empresa.