Per trobar un primer semestre tan positiu com el que ha completat Seat aquest 2015 cal anar vuit anys enrere, fins al 2007, un any abans que esclatés la crisi que ha castigat l’economia espanyola i el sector de l’automoció.
El grup Volkswagen va fer públiques ahir les dades sobre els resultats de la marca catalana en els primers sis mesos de l’any, que situen el seu benefici operatiu en 52 milions d’euros. Això implica que queden enrere les pèrdues de 37 milions d’euros comptabilitzades en el mateix període del 2014.
La multinacional amb seu a Martorell va aconseguir una xifra de negoci de 4.469 milions d’euros durant els sis primers mesos de l’exercici, fet que suposa una pujada del 13,2% respecte als 3.948 milions d’euros ingressats en el mateix període de l’any anterior.
Segons ha informat la matriu del grup, aquesta millora dels resultats semestrals és conseqüència de l’increment del volum de vendes, així com de l’efecte positiu del tipus de canvi de l’euro i també de l’optimització de costos portada a terme.
Les vendes de la firma, incloent-hi les unitats produïdes de l’Audi Q3 a Martorell, es van situar en 286.000 unitats, cosa que es tradueix en una progressió del 10,5% interanual.
El León segueix sent el model més venut de la marca (86.300 unitats) i per zones geogràfiques les vendes han augmentat un 20,3% a Espanya, un 6,2% a Alemanya i un 37,2% a Itàlia.
Silenci sobre el càrtel
Seat no ha volgut fer declaracions sobre la seva implicació en un càrtel amb altres marques automobilístiques a Espanya per compartir informació en matèria de descomptes en perjudici dels consumidors. Competència va multar dimarts 21 marques amb 171 milions, la sanció més alta de la història, però Seat i Volkswagen, gràcies al fet d’haver destapat el cas, es van lliurar de pagar els quasi 40 milions que els corresponien.