Automoció

Seat i Cupra segellen un semestre de rècord amb 371 M€ de benefici

La companyia de Martorell dispara la venda de vehicles un 34,5%

La planta de l'empresa SEAT de Martorell
2 min

BarcelonaLes pèrdues ja li queden lluny a Seat. Després d'un 2021 marcat per la inflació, els costos energètics i la falta de semiconductors i d'un 2022 de guanys –la companyia de Martorell va guanyar 68 milions d'euros tot i perdre 97 milions el primer semestre–, aquest 2023 és de consolidació per a l'automobilística, que arriba a l'equador de l'any amb un benefici operatiu de 371 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Es tracta de la xifra de beneficis més alta obtinguda per la companyia en un primer semestre, impulsada per les vendes de la marca Cupra, que s'havia habituat al vocable rècord a cop d'increments de dos dígits.

Així, la xifra de negoci de Seat es va enfilar un 37,8%, fins als 7.411 milions d'euros, amb unes vendes que van créixer un 34,5% el primer semestre, fins a les 317.000 unitats. Els clars protagonistes d'aquest fet són dos cotxes que expliquen la contribució de Cupra: els models Formentor i Born. Pel que fa a matriculacions, la xifra va disparar-se un 28,1% en el primer semestre, fins a les 261.434. En el cas de Cupra, es van lliurar 107.300 vehicles, un 56,9% més.

Els resultats de Seat els ha donat a conèixer aquest dijous la seva matriu, el Grup Volkswagen, que va obtenir uns beneficis de 8.521 milions d'euros fins al juny, el que suposa un decrement del 20% respecte als primers sis mesos de 2022, tot i augmentar un 18,2% la seva facturació. Seat publicarà aquest divendres els resultats semestrals complets.

Amb aquests resultats, Seat guanya musculatura en plena transformació cap al vehicle elèctric i amb grans plans a curt termini per a la planta de Martorell: preveu invertir-hi 3.000 milions d'euros per electrificar-la. La fàbrica té assignats 89 milions de la Generalitat i 44 dels 397 de la primera convocatòria del Perte (Projecte estratègic per a la recuperació i la transformació econòmica) del cotxe elèctric. Fa 10 dies anunciava la construcció d'una planta d'assemblatge de cel·les de bateria, amb una inversió de 300 milions d'euros, en el marc de la segona convocatòria del Perte.

stats