Seat fia el seu creixement a una gamma de totterrenys urbans
El fabricant del grup Volkswagen presenta a Ginebra un prototip per donar un germà gran al SUV que començarà a vendre l'any que ve
GinebraSeat aterra al Saló de Ginebra sense donar a conèixer encara el seu futur SUV (totterreny urbà) que llançarà al mercat l'any que ve però donant pistes que apunten que aquest nou segment d'automòbils serà clau per al seu futur. La marca ha presentat al saló suïs un prototip, el 20V20, que sota l'aparença d'un SUV més gran avança les principals línies de disseny que seguiran els models en què treballa de cara als propers cinc anys.
Amb el seu primer totterreny urbà ja assegurat per al 2016 i l'objectiu de fabricar un totterreny més petit a mitjà termini, el 20V20 és un prototip totterreny urbà que estaria al segment de l'Alhambra i el Q5, per exemple, i que cobriria un segment del mercat que ara tenen orfe, el del conductor més madur. Així, la marca aspira a crear una petita família de totterrenys urbans a la seva gamma.
Seat aposta per deslligar el seu futur del model que l'ha sostingut històricament, l'Ibiza, i diversificar la gamma per arribar a més clients. De fet, l'estratègia ja ha començat amb el León, que l'empresa ja ven com al model que representa la seva modernització: “'Leonitzarem' la marca”, va dir el president de Seat, Jürgen Stackmann, aquest dilluns en l'avançament que va fer el grup Volkswagen de les novetats que ha portat a Ginebra.
De fet, el nou León ha estat des que va arribar al mercat el 2012 el mirall on Seat projecta el seu futur. El 2014, segons Stackmann, ja va començar a esquerdar-se el lideratge de l'Ibiza i per primer cop la marca va vendre més unitats del León que no pas del supervendes Ibiza.