Seat va a contracorrent del mercat i augmenta les vendes un 2% a l'agost
Durant el 2019 ha batut el seu rècord i ha incrementat les vendes un 7%
BarcelonaMalgrat el fort descens de les vendes de cotxes a Espanya el mes d'agost i la debilitat del mercat europeu amb caigudes generalitzades en la majoria de països, Seat ha aconseguit tancar un bon mes d'agost, amb un increment de les vendes del 2%, i ha lliurat 42.200 vehicles.
El creixement a l'agost és significatiu, ja que es compara amb l'agost de l'any passat, mes que es van disparar les vendes perquè l'1 de setembre del 2018 va entrar en vigor el nou protocol sobre emissions WLTP i els concessionaris es van treure de sobre els estocs. Les vendes de Seat l'agost d'aquest any han sigut un 41,6% superiors a l'agost del 2017, quan la companyia va lliurar 29.700 vehicles.
En l'acumulat del 2019 (gener-agost), Seat ja ha lliurat 411.600 vehicles, un 7,2% més que els 384.000 del mateix període de l'any passat. Així, la marca de Martorell supera el rècord històric registrat en el mateix període del 2018.
Destaca també el creixement de les vendes de la marca esportiva de Seat, Cupra, que han crescut un 70,6% entre el gener i l'agost, fins a un total de 17.100 vehicles. A falta de quatre mesos per acabar l'any, la nova marca ja ha superat àmpliament les vendes de tot el 2018, quan va assolir 14.400 unitats.
Segons el vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha destacat en un comunicat que "el resultat d'agost manté la línia" marcada per al 2019 a Europa, amb creixement "en un entorn difícil" i guanyant quota de mercat. "Confiem en continuar millorant els resultats i mantenir aquest increment durant la resta de l'any", ha dit.
Malgrat la forta caiguda de matriculacions a Espanya a l'agost, del 31%, Seat va incrementar les seves vendes, i manté un creixement d'un 1,2% a l'Estat aquest any. Durant els primers vuit mesos de l'any també incrementa els lliuraments als altres principals mercats de la marca a Europa, Alemanya i el Regne Unit, tot i els tambors de recessió i el Brexit.
Entre el gener i l'agost, les vendes mundials de Seat creixen principalment per l'impuls en els resultats d'Alemanya, França i Itàlia. Alemanya (94.800 vehicles; +14,1%), Espanya (80.000; +1,2%) i el Regne Unit (46.800; +3,5%) es mantenen com els tres mercats més grans. A Alemanya i al Regne Unit, Seat obté fins a l'agost el millor resultat històric de vendes, i a Espanya és la marca més venuda i amplia la diferència respecte als seus competidors. França i Itàlia completen els cinc primers mercats, amb un creixement del 14,9% (24.800 vehicles) i del 20,7% (18.400), respectivament.
A més, continua el creixement de dos dígits a altres mercats com a Suïssa (8.800 cotxes; +10,9%), els Països Baixos (8.300 cotxes; +31,2%), Suècia (6.300; +21,8%) i Dinamarca (5.200 ; +45,2%).