Seat condiciona la fàbrica de bateries a la venda de cotxes elèctrics
Wayne Griffiths es congratula de tenir un nou Govern amb qui parlar
El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha condicionat la futura fàbrica de bateries que impulsa la marca amb la seva matriu, Volkswagen, Iberdrola i el govern espanyol, al fet de que hi hagi un mercat de cotxes elèctrics i que es desenvolupi una xarxa pública de recàrrega suficient. Griffiths ho ha dit després de la presentació del Cupra Born, el primer model 100% elèctric de la marca: "Si no es venen cotxes elèctrics a Espanya, no fa falta fabricar-los i no fa falta tampoc una fàbrica de bateries". També ha recordat que Espanya és a la cua d'Europa en aquest sector, amb Grècia, amb només un 5% de quota de mercat. "La meva preocupació és vendre cotxes elèctrics, som a la cua d'Europa", ha dit: "Després ja parlarem de la fàbrica de bateries".
Griffiths ha valorat positivament el pla Moves III, que preveu ajudes per al cotxe elèctric i per implantar infraestructures de recàrrega, però ha indicat que les subvencions als clients són més baixes que en altres països europeus. A més, la implementació es retarda perquè és competència de les comunitats. "En altres països s'implementa a escala estatal i és més ràpid i menys burocràtic", ha opinat.
No obstant això, Griffiths ha reiterat que l'objectiu de Seat és fabricar cotxes elèctrics a Martorell a partir de l'any 2025 i, malgrat que no hi ha una decisió definitiva del grup Volkswagen, ha dit que hi pot haver notícies el segon semestre d'aquest any. "L'objectiu de fabricar cotxes elèctrics a Martorell el 2025 dependrà de les ajudes perquè el projecte sigui rendible", cosa que ara depèn del vistiplau de la Unió Europea a la proposta del govern espanyol.
Wayne Griffiths també ha explicat que l'empresa vol contractar 500 joves per al cotxe elèctric i en aquest sentit ha reiterat l'aposta per la formació dual. "Ara hi ha Govern, tenim interlocutors amb qui poder parlar de temes de formació", s'ha felicitat, i ha indicat que el nou president, Pere Aragonès, coneix els plans de Seat "i hi tenim bones converses".
Cupra Born
Griffiths ha presentat el Cupra Born —un model que havia de ser de Seat i ha acabat a Cupra—, el primer 100% elèctric de la gamma "que arriba en el moment perfecte" per impulsar el cotxe elèctric a Europa, segons Griffiths, amb un preu de sortida d'entre 32.000 i 34.000 euros que, en leasing i renting, el pot situar en un cost per al client semblant al León.