Seat aplana el camí al gir elèctric amb un centre de disseny de bateries
La firma inaugura a Martorell el primer equipament de Volskwagen al sud d'Europa per testejar aquests dispositius
MartorellSeat continua sumant etapes en el full de ruta cap al cotxe elèctric. La firma ha inaugurat aquest dimecres un centre de disseny i testeig de bateries a Martorell, el primer de Volkswagen al sud d'Europa, que converteix Espanya en el quart país amb unes instal·lacions d'aquest tipus. Es tracta d'una inversió de més de 7 milions d'euros en un edifici de 1.500 metres quadrats on es podran assajar els diferents models de bateries per a cotxes elèctrics i híbrids. El centre compta per ara amb una plantilla d'uns 25 treballadors de Seat especialitzats en R+D. La marca n'ha format alguns d'ells en altres plantes de Volkswagen on es desenvolupen aquests dispositius clau per a l'electrificació dels vehicles. Aquest laboratori forma part dels 5.000 milions d'euros que l'empresa invertirà fins al 2025, dels quals 2.400 es destinaran a adaptar la fàbrica de Martorell.
"El nostre futur es defineix amb la paraula electrificació", ha insistit el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths. L'executiu britànic ha defensat que l'aposta pel cotxe lliure d'emissions s'ha de convertir en "un exemple de com es pot transformar un país". A l'acte d'inauguració del centre també hi han assistit el conseller d'Empresa i Treball del Govern, Roger Torrent, i la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. Torrent ha destacat que aquesta transició en la indústria automobilística és un "element clau" en la recuperació del sector a Catalunya. Per la seva part, Morant també ha assegurat que centres com el de Martorell "faran possibles nous sistemes d’energia per a una nova mobilitat sostenible i connectada".
Però totes les inversions del grup Volkswagen en aquest camí cap a la sostenibilitat de l'automoció tenen un condicionant, i el govern espanyol en té la clau. El consorci confia en finançar part d'aquests plans a través del PERTE (projecte estratègic per a la recuperació i la transformació) del cotxe elèctric i Griffiths ha tornat a demanar a l'executiu que acceleri aquesta convocatòria d'ajudes. "Més retards serien crítics per al pla Future: Fast Forward", ha asseverat el directiu, en referència a l'estratègia per electrificar les fàbriques espanyoles de Seat. Així doncs, les inversions que ha anunciat el grup alemany segueixen vinculades als incentius que ofereixi el PERTE.
El futur de la fàbrica de bateries
Griffiths tampoc ha resolt la incògnita sobre on s'ubicarà la fàbrica de bateries que Volkswagen vol instal·lar a Espanya i també ha condicionat aquest anunci a la convocatòria del PERTE. "És massa d'hora per dir on s'instal·larà i és important recordar que hem parlat d'aquest pla com un projecte de país i això significa que és transversal per a tot el territori espanyol", ha dit el president de Seat i Cupra. Catalunya ja dona per perduda aquesta inversió i a hores d'ara els candidats amb més opcions serien el País Valencià i Extremadura. Així i tot, fonts de la companyia han remarcat que la decisió final encara no s'ha pres.