El Saló de l'Automòbil s'ajorna fins a la tardor per evitar baixes
La Fira creu que el canvi de dates afavorirà la participació del màxim nombre de fabricants
BarcelonaMalgrat que la Fira de Barcelona va reprenen l'activitat, el calendari continua alterat i amb modificacions a causa de l'impacte de la pandèmia. El Saló Internacional de l'Automòbil, l'Automobile Barcelona, ha hagut de cedir a la pressió de les marques i en lloc de fer-se a l'estiu se celebrarà a la tardor. Inicialment, estava previst que es fes del 8 al 18 de juliol, però finalment la data definitiva serà del 30 de setembre al 10 d'octubre.
L'ajornament de la mostra l'ha confirmat la Fira de Barcelona, que ha indicat que el canvi de dates s'ha pactat amb el sector amb l'objectiu de buscar "un context més favorable". Sense referència a la pandèmia del covid-19, la Fira ha argumentat que per a la tardor s'espera que hi hagi una "millor situació econòmica i social", i ha reconegut que l'ajornament obeeix a "l'objectiu d'afavorir la participació del màxim nombre de firmes automobilístiques". Algunes marques importants, com Mercedes-Benz o Stellantis, que té marques com Peugeot, Citroën, Fiat i Chrysler, havien expressat la possibilitat de no anar-hi al juliol, segons fonts del sector, malgrat que el certamen té el suport explícit de la patronal de fabricants Anfac.
Amb aquest canvi de dates, doncs, els organitzadors del certamen esperen evitar un degoteig de baixes, similar al que ha tingut altres fires, com el Mobile World Congress. No obstant això, la Fira ha evitat referir-se al covid com a causa del canvi de dates, i ha argumentat problemes propis dels constructors d'automòbils, com la falta de subministrament de semiconductors, cosa que dificulta la recuperació del sector.
Moment clau del sector
L'organització de l'Automobile ha assegurat que l'objectiu és "dinamitzar l'activitat en un moment clau per a la indústria del motor". El president d'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, ha ressaltat que amb el canvi de dates es busca garantir el seu paper "com a gran aparador internacional de l'automoció i impulsor de les vendes després d'un període molt complex". La pandèmia va obligar a suspendre el saló de Ginebra el març del 2020 i des d'aleshores no hi ha hagut cap gran cita del sector a Europa.
Els principals eixos del pròxim saló de Barcelona, que és de caràcter biennal i té lloc al recinte de Montjuïc, seran l'aposta per la innovació per a l'automoció, la digitalització i la descarbonització. A més, les presentacions dels nous vehicles també es faran en streaming i es podran provar vehicles i fer altres activitats relacionades amb el món del motor.